قرارداد ساخت 4 فروند نفتکش با خارجی‌ها

قرارداد ساخت 4 فروند نفتکش با خارجی‌ها

مدیرعامل شرکت صدرا زیرمجموعه قرارگاه خانم الانبیاء گفت: در سال‌های اخیر بزرگترین شناوری که ساختیم نفتکش 113 هزار تنی افراماکس بود که برای اولین بار در کشور انجام شد، 4 فروند با کارفرمای خارجی قرارداد داشتیم، یک فروند را تحویل دادیم، کشتی دوم تا ماه آینده تحویل داده می‌شود، ساخت کشتی سوم نیز آغاز شده و ظرف دو سال ساخته و تحویل داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی زارعی درحاشیه‌ بیست و ششمین نمایشگاه نفت در نشستی خبری با بیان اینکه ماموریت اولیه صدرا ساخت کشتی و شناور و تعمیرات بوده، اظهار کرد: انتظار این است که کافرمای ایرانی به همان شکل که کارفرمای خارجی به ما اعتماد کرده، اعتماد کنند و ساخت و تعمیرات شناورهایی را  که به دیگر کشورها واگذار می‌کنند،  به ما نیز بسپارند.

وی با بیان اینکه  در حال حاضر در چند پروژه نفت و گاز فعالیت داریم، اظهار کرد: از مجموع سکوهای پارس‌جنوبی به طور هم‌زمان عملیات طراحی، مهندسی، تامین کالا،  ساخت، حمل،  نصب و راه‌اندازی 10 سکوی فازهای  22، 23، 24، 14 را انجام داده ایم  و از این تعداد 9 سکو تحویل موقت شده و یک سکوی باقیمانده نیز مربوط به فاز 14 بوده که در مرحله تحویل است.

مدیر عامل شرکت صدرا افزود: به عبارت دیگر در حال تعامل با مجموعه کارفرما هستیم تا اگر شرایط دریا مساعد شود کارهای باقیمانده در دریا را تکمیل و پروژه را تحویل ‌دهیم.

زارعی با بیان اینکه پروژه دیگر عملیات تعمیر و نگهداری 18 سکوی ناحیه دو پارس‌جنوبی بوده که در حال انجام است، گفت: قرارداد جاری دیگر تعمیرات خطوط لوله زیردریایی میدان گازی پارس‌جنوبی است،  یکی از پروژه‌ها تعمیر خط لوله 32 اینچ سکوی فاز 16 بود که در زمستان سال گذشته دچار حادثه شده بود که با بهترین کیفیت و در حداقل زمان انجام شد.

وی با اشاره به پروژه جکت میدان بلال گفت:  سال گذشته در مناقصه این پروژه برنده شدیم که اقدامات مربوط به آن در حال انجام است. در حوزه شمال نیز  در حال مذاکره برای اورهال دکل امیرکبیر هستیم.

به گفته مدیر عامل شرکت صدرا، نیمه‌شناور در داخل کشور نداشتیم که در صدرا انجام شده و جهت تعمیرات اساسی در حال رایزنی با کارفرما هستیم.
انتهای پیام

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد