کاهش تقاضای میوه/ محدودیت تقاضا در میوه فروشی به پیاز و سیب زمینی

کاهش تقاضای میوه/ محدودیت تقاضا در میوه فروشی به پیاز و سیب زمینی

میوه فروشان می‌گویند گرانی میوه باعث شده که مردم اقلام ضروری همچون پیاز و سیب‌زمینی را بیشتر بخرند! نایب ريیس اتحادیه بارفروشان می‌گوید: میوه فروشان به اندازه مصرف مردم میوه می‌برند.

به گزارش تجارت‌نیوز، فروشندگان میوه می‌گویند مردم به خاطر گرانی میوه نمی‌خرند و ما هم مجبور هستیم به جای چند کامیون میوه به اندازه حداقل نیاز روزانه مشتریان میوه بیاوریم و برخی دیگر معتقدند با افزایش قیمت‌ها، این روزها اقلام ضروری همچون پیاز و سیب‌زمینی بیشتر فروش می‌رود!

نایب ريیس اتحادیه بارفروشان اما می‌گوید: میوه زیاد و ارزان شده است و آنقدر حجم میوه در میادین زیاد است که بار روی دست بارفروشان مانده است.

حسن صابری در واکنش به افزایش قیمت میوه به تجارت‌نیوز می‌گوید: هوا گرم شده است و دیگر کسی سیب و پرتقال نمی‌خرد اما افزایش قیمت درباره تمامی انواع میوه عمومیت ندارد و این موضوعی است که رسانه‌ها می‌گویند اما میوه در میدان گران نیست.

این در حالی است که اسفند ماه سال گذشته اکبر یاوری، عضو هیات مدیره بارفروشان گفته بود: « میوه روی دست بارفروشان ماند. بیش از پنج هزار تن میوه در میدان موجود است و کسی هم میوه نمی‌خرد.»

چقدر میوه برگشت می‌خورد؟

با این وجود به گفته صابری، دیگر برگشت میوه از مغازه به سمت میدان مرکزی وجود ندارد و میوه‌فروشان به اندازه مصرف مردم میوه می‌برند.

او ادامه داد: در چند سال گذشته میوه‌ها را با سه کامیون می‌بردند اما حالا براساس مصرف‌شان می‌برند و مصرف برخی فروشندگان کوچک حتی به 50 عدد در روز هم می‌رسد.

به گفته نایب ريیس اتحادیه بارفروشان، در حال حاضر به دلیل تعطیلی مراسم‌ عروسی و میهمانی بسیاری از میوه‌های موجود در میادین فروش نرفته و فاسد می‌شود و بیشتر میوه‌هایی که در انبار هست دور ریز شده‌اند!

مطالعه بیشتر: 5 هزار تن میوه روی دست بارفروشان ماند / مردم میوه عید نمی‌خرند

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد