اعتصاب سندیکای معلمان رژیم صهیونیستی

اعتصاب سندیکای معلمان رژیم صهیونیستی

سندیکای معلمان رژیم صهیونیستی با رد پیشنهادهای وزارت دارایی این رژیم در بحث حقوق معلمان این رژیم تهدید کردند که معلمان فلسطین اشغالی با آغاز سال تحصیلی جدید اعتصاب خواهند کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از عرب48، مذاکرات بین وزارتخانه‌های دارایی و آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی با اتحادیه معلمان این رژیم بر سر حقوق و دستمزد معلمان مقطع پیش دبستانی و ابتدایی و متوسطه از روز دوشنبه پس از یک ماه تعلیق از سر گرفته شده است.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی در تلاش برای جلوگیری از اعتصاب معلمان سرزمین‌های اشغالی در آغاز سال تحصیلی جدید در سپتامبر آینده پیشنهادی را برای بهبود حقوق و دستمزد آنها ارايه کرده است.

وزارت دارایی به مسيولین سندیکای معلمان پیشنهاد داد که حقوق معلم را در سال اول به 9000 شیکل در ماه افزایش دهند که به معنای افزایش حدود 30 درصدی حقوق برای معلمان دوره‌های ابتدایی و متوسطه وهمچنین افزایش حقوق برای همه معلمان درسطوح بالاتر با درصدی است که هنوز مشخص نشده است.

بر اساس برآوردها، اگر مذاکرات بین سندکیای معلمان رژیم صهیونیستی با وزارت دارایی تا یک ماه آینده به نتیجه نرسد، این سندیکا را بر آن خواهد داشت تا تهدید خود مبنی بر فراخوانی همه معلمان به اعتصاب در اول سپتامبر آتی در تمامی موسسات آموزشی کشور (به استثنای بخش خصوصی) را عملی کند.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی در اطلاعیه‌ روز دوشنبه خود که در آن به پیشنهادهای این وزارتخانه پرداخته به افزایش حقوق معلمان مجرب اشاره کرد و در عین حال گفته که اولویت در تخصیص منابع به نفع افزایش حقوق معلمان ابتدایی یا معلمان تازه کار خواهد بود.

با این حال، سندیکای معلمان رژیم صهیونیستی با رد پیشنهاد وزارت دارایی این رژیم می‌گوید این پیشنهادها خواست‌های ضروری معلمان را منعکس نمی‌کند.

این سندیکا تاکید کرد جلسه مذاکره با وزارت دارایی قبل از شروع آن منفجر شد و سندیکا، در جلسه مذاکرات از پیشنهاد وزارت دارایی انتقاد کرد.

سندیکای معلمان رژیم صهیونیستی با اشاره به اختلاف نظر میان این سندکیا با وزارت دارایی گفت: پیشنهادی که امروز ارايه شده بدتر از وضعیت فعلی معلمان است و مقامات وزارت دارایی همچنان پیشنهادهایی را ارايه می‌دهند که در واقع به معلمان آسیب می‌رساند و فقط بازی با آمار و ارقام است.

یافا بن داوید، دبیر کل سندیکای معلمان رژیم صهیونیستی روز دوشنبه از یاير لاپید، نخست وزیر و آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی این رژیم خواست تا برای حل بحران در سیستم آموزشی به سرعت مداخله کنند و منتظر دقیقه نود نباشند، زیرا به ضرر دانش آموزان تمام می‌شود.

او با صدور بیانیه‌ای به نمایندگی از معلمان رژیم صهیونیستی تاکید کرد: شکاف میان سندیکای معلمان با رژیم صهیونیستی همچنان بزرگ است و پیشنهادها برای حل اختلاف بدتر از وضعیت کنونی معلمان است؛ زیرا شرط و شروطی برای کار معلمان زن و مرد قرار می‌دهد و تنها بازی با ارقام تخیلی است که مصرف رسانه‌ای دارد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار بورس و اقتصاد