قیمت انواع گوشت در 12 مرداد 1400 + جدول قیمت‌ها

قیمت انواع گوشت در 12 مرداد 1400 + جدول قیمت‌ها

قیمت انواع گوشت قرمز، امروز، سه‌شنبه 12 مرداد، نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد اما برخی نگرانی‌ها در مورد آینده این بازار وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت انواع گوشت قرمز در دوازدهم مرداد 1400 به شرح زیر است (بازار):

 

احتمال کمبود گوشت قرمز در بازار

در این میان، خشکسالی‌های پی در پی در سال‌های اخیر و کاهش چشمگیر بارش موجب کاهش تولید علوفه و از بین رفتن مراتع در برخی استان‌ها از جمل هچهارمحال و بختیاری شد، کمبود علوفه و افزایش چند برابری قیمت آن دامداران و عشایر را با مشکلات زیادی روبرو کرد، در ماه‌های اخیر نیز شاهد تجمعات اعتراضی دامداران در سراسر کشور بودیم.

در نتیجه بحث خرید تضمینی دام از عشایر و دامداران در کشور مطرح شد، اما باوجود ابلاغ وزیر جهادکشاورزی برای خرید تضمینی دام عشایر، اما این طرح در برخی از استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری اجرایی نشده است.

هزینه نگهداری دام به‌علت ضعیف شدن مراتع، گرانی علوفه و کمبود آن در کشور برای بسیاری از عشایر و دامداران به‌صرفه نیست و دامداران بسیار متضرر شده‌اند و دام خود را با قیمت بسیار پایین به‌فروش می‌رسانند.

اگر در حال حاضر تدبیری برای خرید تضمیمنی دام و ذخیره گوشت قرمز در استان‌ها صورت نگیرد، در 6 ماهه دوم سال با کمبود گوشت قرمز مواجه می‌شویم.

فروش دام‌های مولد بدون شک یک تهدید اساسی در آینده تولید گوشت قرمز محسوب می‌شود، مسيولان باید هرچه سریع‌تر از فروش دام‌های مولد در کشور جلوگیری کنند و چاره‌ای برای تامین علوفه و اختصاص یارانه برای خرید نهاده و علوفه به دامداران و عشایر بیاندیشند.

خرید تضمینی دام عشایر به‌زودی آغاز می‌شود

عطاءالله ابراهیمی، ريیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تشدید شرایط خشکسالی و عواقب آن بر بخش کشاورزی، گفت: حمایت از عشایر استان به‌عنوان تولیدکنندگان گوشت قرمز ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از تنش و جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار خرید تضمینی دام زنده از عشایر چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفته است.

ابراهیمی سهمیه ابلاغی خرید دام مازاد عشایر چهارمحال و بختیاری را 130 هزار راس شامل 120 هزار راس میش و 10 هزار راس بز عنوان کرد و گفت: در خرید تضمینی دام زنده از عشایر به ازای هر کیلوگرم خرید دام زنده سه کیلوگرم جو رایانه‌ای تشویقی به عشایر پرداخت خواهد شد.

ريیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: تلاش می‌شود با هماهنگی و تامین اعتبار خرید تضمینی دام زنده عشایر به‌زودی در استان آغاز شود (ایسنا).

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد