ريیس سازمان برنامه و بودجه: یارانه تسهیلات مسکن تنها باید از محل صندوق ملی مسکن تامین شود

ريیس سازمان برنامه و بودجه: یارانه تسهیلات مسکن تنها باید از محل صندوق ملی مسکن تامین شود

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن یارانه تسهیلات حوزه مسکن تنها باید از محل صندوق ملی مسکن...

به گزارش خبرگزاری برنا، سید مسعود میرکاظمی در گفت‌وگویی در تشریح نشست امروز کمیسیون اقتصادی در خصوص بررسی آخرین وضعیت تامین مالی تولید مسکن در اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی و ريیس کل بانک مرکزی گفت: نشست‌ در راستای تعامل با مجلس و تبادل اطلاعات و بررسی نقاط نیازمند به بازبینی قوانین وضع شده، برگزار شد و سازمان و برنامه و بودجه روی منابع و مصارف تمرکز دارد و این جلسه به حوزه مسکن اختصاص داشت.

میرکاظمی در خصوص گره تامین مالی قانون جهش تولید مسکن، عنوان کرد: بخشی از مسايل به تسهیلات ارتباط دارد که شورای پول و اعتبار آن را تصویب و به بانک‌ها ابلاغ می‌کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از بحث‌های مطرح شده در نشست امروز در خصوص یارانه تسهیلات حوزه مسکن بود که بر اساس قانون جهش تولید مسکن یارانه تسهیلات حوزه مسکن تنها باید از محل صندوق ملی مسکن تامین شود و از محل دیگر امکان تامین آن وجود ندارد.

میرکاظمی با اشاره به اینکه قانون در سال جاری این امکان را نداده است تا یارانه تسهیلات مسکن به بدهی دولت به بانک‌ها تبدیل شود، ادامه داد: حتما باید یارانه تسهیلات حوزه مسکن را تامین کنیم تا مابه‌التفاوت بین سود 18 تا 5 درصدی آن پرداخت شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد