نوسازی ناوگان جاده‌ای کشور با همکاری سه وزارتخانه

نوسازی ناوگان جاده‌ای کشور با همکاری سه وزارتخانه

ريیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از همکاری سه وزارتخانه نفت، راه و شهرسازی و صنعت برای نوسازی 165 هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای داریوش امانی، با اشاره به سن بالا و فرسودگی ناوگان جاده‌ای کشور، نوسازی و کاهش سن ناوگان حمل و نقل را یکی از راه‌های اصلی کاهش شدت مصرف انرژی و جزو سیاست‌ها و راهبرد‌های وزارت راه و شهرسازی در دوره دولت جدید دانست و گفت: وزیر راه و شهرسازی جلسات کاری متعددی با حضور مسيولان وزارت نفت و صنعت، معدن و تجارت برگزار کرده است که منجر به تهیه تفاهمنامه‌ای بین این سه وزارتخانه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس این تفاهمنامه که مورد حمایت کمیسیون صنایع مجلس هم قرار دارد و بزودی به امضا خواهد رسید، ظرف چهار سال 165 هزار دستگاه انواع ناوگان باری و مسافری در کشور تسهیلات نوسازی دریافت خواهند کرد.

وی گفت: با اجرای کامل این طرح پیش‌بینی می‌شود سن ناوگان باری کشور حداقل 6 سال کاهش یابد ضمن اینکه سن ناوگان در بخش حمل و نقل اتوبوسی، 4 و نیم سال و در بخش مینی‌بوسی که وضع نامناسبی در کشور دارد 7 سال کاهش خواهد یافت.

امانی همچنین با اشاره به امضای چند تفاهمنامه در سال‌های اخیر بین وزارت راه و شهرسازی و خودروسازان و شبکه بانکی برای نوسازی ناوگان جاده‌ای کشور، افزود: تامین تسهیلات بانکی این قرارداد‌ها عمدتا مورد اشکال بود، اما در صورت نهایی شدن این تفاهمنامه سه جانبه، قرارداد‌های قبلی هم تحت تاثیر قرار گرفته و نوسازی ناوگان در قالب جدید صورت خواهد پذیرفت.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد