احتمال قطعی برق در هفته آینده افزایش یافت

احتمال قطعی برق در هفته آینده افزایش یافت

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: پیش بینی می شود هفته آینده به دلیل گرم شدن هوا، میزان مصرف برق در کشور به 57 هزار مگاوات افزایش یابد. این مقام مسيول در خصوص احتمال قطعی برق در روزهای آینده توضیح داد: این مسيله به رعایت همه مشترکان اعم از خانگی و صنعتی بستگی دارد . تلاش ما این است که خاموشی ها را به حداقل برسانیم و در صورت بروز مشکل ، قطعی برق را از قبل اطلاع رسانی کنیم.

باشگاه خبرنگاران: رجبی مشهدی گفت: پیش بینی می شود هفته آینده به دلیل گرم شدن هوا، میزان مصرف برق در کشور به 57 هزار مگاوات افزایش یابد.

رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در برنامه گفت و گوی 18:30 شبکه خبر با اشاره به دستور ريیس جمهور مبنی بر ممنوعیت استخراج رمز ارز از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه گفت: حدود 320 مگاوات از شبکه برق سراسری توسط استخراج کنندگان مجاز رمزارز استفاده می شود که در گذشته فعالیت آن ها فقط در ساعات اوج مصرف متوقف می شد اما با دستور ريیس جمهور تا شهریورماه مجاز به فعالیت نیستند.

او ادامه داد: تعداد مراکز مجاز استخراج رمز ارز در کشور 35 تا 40 مرکز است که ما با آن ها مشکلی نداریم چراکه مدیرت مصرف را خودشان انجام می‌دادند. حدود 2 هزار مگاوات برق از سوی غیر مجاز‌ها استفاده می شود که حدود 350 مگاوات آن شناسایی و برخورد شده است.

رجبی مشهدی در خصوص دلایل شناسایی سخت این واحدهای غیرمجاز بیان کرد: این مراکز به صورت پراکنده در کشور هستند که در 6 ماه اخیر به سرعت رشد کرده اند. برخی از آن ها در کنار یک صنعت و یا در کانکس فعالیت می کنند که روند شناسایی را سخت می کند.

او ادامه داد: تنها بخشی از کمبود برق به استخراج غیر مجاز رمزارز بر می گردد و دلایل دیگری هم دارد.

سخنگوی صنعت برق گفت: از سال گذشته 19 درصد میزان مصرف برق رشد داشته که معادل 8 هزار و 600 مگا وات بوده است و 2 هزار مگاوات آن مربوط به استخراج رمز ارز می شود.

رجبی مشهدی گفت: تولید هر بیت کوین معادل 100 سال مصرف برق یک خانه می شود.

او افزود: امسال مخازن آب نیروگاه‌های برق آبی کاهش یافته و منجر به کاهش تولید برق شده است و دمای هوا زودتر از موعد افزایش یافته و منجر به افزایش استفاده از دستگاه های سرمایشی شده است.

این مقام مسيول در خصوص احتمال قطعی برق در روزهای آینده توضیح داد: این مسيله به رعایت همه مشترکان اعم از خانگی و صنعتی بستگی دارد . تلاش ما این است که خاموشی ها را به حداقل برسانیم و در صورت بروز مشکل ، قطعی برق را از قبل اطلاع رسانی کنیم.

او افزود: هفته آینده دمای هوا افزایش می یابد و در تهران به 38 درجه هم می رسد بنابراین مردم باید در مصرف برق مدیریت داشته باشند.

رجبی مشهدی بیان کرد: به ازای هر یک درجه افزایش دما 1200 مگاوات به مصرف برق اضافه می شود و پیش بینی می کنیم اوج مصرف برق در هفته آینده به 57 هزار مگاوات برسد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد