کاهش 367 میلیارد ریالی درآمد عملیاتی "شکربن"

کاهش 367 میلیارد ریالی درآمد عملیاتی "شکربن"

گزارش عملکرد فروردین ماه این شرکت حاکی از رشد مجدد نرخ‌های فروش دود‌های داخلی و صادراتی در مقایسه با اسفندماه سال گذشته است.

خواندن 2 دقیقه

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که به نظر می‌رسد حتی بازگشایی نماد‌ها بدون دامنه نوسان (و البته با الطاف ناظران بازار) هم نمی‌تواند بخشی از صف فروش سهام شرکت‌ها را کاهش دهد، نماد "شکربن" پس از رشد بی‌منطق و حباب‌گونه خود در ماه‌های گذشته اکنون شاهد صف فروشی سنگین و عدم وجود خریداران حتی در قیمت‌های پایین است.

اعلام سود تنها 1300 ریالی به ازای هر سهم در 9‌ماهه نخست سال مالی 1399 و قیمت‌های بیش از 84.000 ریالی این روز‌های سهام شرکت کربن ایران رخدادی است که به نظر می‌رسد حالا حالا‌ها صف فروش سنگین در نماد "شکربن" را تضمین می‌کند.

این سوال که آیا خرید سهام شرکت کربن ایران در قیمت‌های بیش از 84.000 ریالی آن هم در روز‌هایی که کمتر سهمی در بازار سهام در صف فروش قفل نیست توجیه دارد یا خیر سوالی است که تنها سرمایه‌گذاران این روز‌های سهام این شرکت می‌توانند پاسخ آن را بدهند.

با این حال گزارش عملکرد فروردین ماه این شرکت حاکی از رشد مجدد نرخ‌های فروش دود‌های داخلی و صادراتی در مقایسه با اسفندماه سال گذشته است.

شرکت کربن ایران در ماه گذشته موفق به فروش 1.917 تن انواع دوده صنعتی داخلی و در حدود 949 تن دوده صنعتی صادراتی شده که افتی محسوس را در مقایسه با ماه گذشته نشان می‌دهد که عمدتا به دلیل شرایط فروش هرساله فروردین ماه است.

جمع درآمد‌های عملیاتی تجمیعی این شرکت در فروردین ماه 1400، 623 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با عملکرد اسفندماه سال جاری نشان‌دهنده کاهشی 367 میلیارد ریالی در درآمدهاست.

مجموع کل درآمد‌های این شرکت در فروردین ماه در حدود 623 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مبالغ مدت مشابه سال گذشته رشدی مناسب را نشان می‌دهد.

بورس‌نیوز، رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "شکربن"، آمادگی درج پاسخ "شرکت کربن ایران" را دارد.

 


  • بیشتر بخوانید:
ثبت بالاترین فروش ماهیانه "شکربن"

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد