ارز 4200 تومانی تا پایان سال حذف می‌شود؟

ارز 4200 تومانی تا پایان سال حذف می‌شود؟

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی مباحث مربوط به حذف ارز 4200 تومانی را تکذیب کرد و گفت: تا پایان سال جاری این ارز حذف نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسن عباسی معروفان، سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر حذف ارز 4200 تومانی از واردات نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی گفت: خیر چنین مساله‌ای صحت ندارد، ارز 4200 تومانی از واردات این اقلام حذف نشده و ما دیروز نیز برای واردات آنها ارز 4200 تومانی تخصیص دادیم، امروز نیز همین روند بوده و تا آخر سال جاری نیز همین طور خواهد بود بنابراین تا پایان سال 1400 ارز 4200 تومانی از واردات دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی حذف نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مباحث مطرح شده مبنی بر تاخیر واردکنندگان در بارگیری نهاده‌های دامی اضافه کرد: از اول سال جاری تا پایان آبان ماه 11 میلیون و 150 هزار تن نهاده دامی در کشور توزیع شده است که بیش از 6 میلیون تن آن ذرت و مابقی کنجاله سویا و جو بوده است.

معروفان تاکید کرد: ممکن است در مقاطعی به دلیل کمبود کامیون و یا مشکلاتی که در حوزه کرایه و حمل و نقل وجود دارد بارگیری نهاده‌های دامی با تاخیر انجام شود اما این مساله هیچ ربطی به واردکنندگان ندارد و مقطعی نیز بوده است.

منبع: مهر

مطالعه بیشتر: آخرین خبر از دلار 4200 تومانی/ پایان توزیع رانت ارزی

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد