بهره‌برداری از 23 طرح خوداشتغالی در استان سیستان و بلوچستان با حمایت بانک اقتصادنوین

بهره‌برداری از 23 طرح خوداشتغالی در استان سیستان و بلوچستان با حمایت بانک اقتصادنوین

روز گذشته طی مراسمی رسمی، 23 طرح خوداشتغالی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان سیستان و بلوچستان با حمایت مالی بانک اقتصادنوین به بهره‌برداری رسید.


به گزارش بورس نیوز، در این مراسم که در راستای اجرای تفاهم‌نامه بانک اقتصادنوین و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، 23 طرح خوداشتغالی شامل 13 طرح در حوزه پرورش دام و 10 طرح در حوزه پرورش آبزیان به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.


  • بیشتر بخوانید: حفظ تعادل درآمد‌ "ونوین" طی 4 ماهه گذشته

علیرضا بلگوری، مدیرعامل بانک اقتصادنوین در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: در چند سال گذشته اهداف، استراتژی‌ها و مسيولیت‌های حرفه‌ای و اجتماعی این بانک با نگاه ملی و در جهت توسعه اقتصادی کشور، رونق تولید و اشتغال، توزیع عدالت اجتماعی و افزایش رفاه عموم بنا نهاده شده است.

وی افزود: ازاین‌رو، بانک اقتصادنوین در چارچوب وظایف حرفه‌ای خود، منابع مالی خود را به پروژه‌ها و صنایع ملی، استراتژیک و ارزآور کشور تخصیص داده تا درنتیجه آن، تولید ملی و اشتغال پایدار جان گیرد و هم‌وطنان عزیزمان طعم رفاه عمومی را بچشند.

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین ادامه داد: این رویکرد در حوزه مسيولیت اجتماعی نیز جاری است. توسعه عدالت آموزشی و پرورش سرمایه‌های انسانی به‌عنوان تضمین‌کنندگان آینده کشور، اعطای تسهیلات حمایتی به اقشار آسیب‌پذیر و کمک به توسعه و عرضه خدمات درمانی به‌ویژه در نقاط کمتر برخوردار و همچنین حمایت از طرح‌های خوداشتغالی با هدف ایجاد اشتغال پایدار نمونه‌هایی از اقدامات این بانک در راستای ایفای مسيولیت‌های اجتماعی است.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌های خوداشتغالی به بهره‌برداری رسیده در استان سیستان و بلوچستان گفت: بانک اقتصادنوین سهم بسیار کوچکی از این حرکت بزرگ داشت و جا دارد از همه دست‌اندرکاران اجرای موفق این طرح‌ها در این استان به‌ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره کل شیلات، جهاد کشاورزی و استانداری سیستان و بلوچستان قدردانی کنم. امیدوارم این طرح‌ها به اشتغال پایدار خانوار‌ها کمک کند و وضعیت اقتصادی آن‌ها را بهبود بخشد.

بلگوری با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان سیستان و بلوچستان گفت: امیدوارم با همت و تلاش جمعی و همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها شاهد به فعلیت رسیدن این ظرفیت‌ها و توسعه این استان باشیم.

در ادامه مراسم، عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از اقدامات شایسته بانک اقتصادنوین در این استان گفت: پس از بحران کم‌آبی در استان، یکی از اولویت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد اشتغال پایدار از طریق پروژه‌های متناسب با شرایط جدید اقلیمی بوده است که خوشبختانه امروز با بهره‌برداری از 23 پروژه خوداشتغالی توانستیم با حمایت بانک اقتصادنوین و دیگر دستگاه‌ها گام ارزشمندی در جهت تحقق این مهم برداریم.

وی ضمن تقدیر از بانک اقتصادنوین در حمایت از طرح‌های خوداشتغالی در این استان افزود: این بانک با جدیت و پیگیری‌های فعالانه خود کمک کرد تا این طرح‌ها در مدت زمان کوتاهی به ثمر بنشینند.

مراسم افتتاح 23 طرح خوداشتغالی با حضور مسيولان دیگری، چون مصطفی خاکسار، قايم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهر‌های زاهدان و زهک و جمعی از مسيولین استانی برگزار شد.

گفتنی است، پیش از بهره‌برداری از این طرح‌ها، مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان با اهدای لوحی به علیرضا بلگوری، مدیرعامل بانک اقتصادنوین از اقدامات متعدد این بانک در این استان تقدیر و تشکر کرد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد