گهرزمین، فاتح قله‌های امداد و نجات و کمک‌های اولیه کشور

گهرزمین، فاتح قله‌های امداد و نجات و کمک‌های اولیه کشور

آیین افتتاحیه این مسابقات عصر روز سه شنبه 27 اریبهشت ماه 1401 به میزبانی شرکت گهرزمین و همراهی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در سالن هتل قايم سیرجان برگزار شد.

به گزارش بورس نیوز، این مسابقات با حضور 96 نفر و در قالب 25 تیم از سراسر کشور در محوطه روباز هتل قايم سیرجان آغاز و به مدت 2 روز ادامه یافت.

سید شجاع الدین گلسرخی، مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی (HSE) شرکت گهرزمین در آیین افتتاح این مسابقات گفت: یکی از مسيولیت‌های مهم شرکت‌های معدنی و صنعتی، ایجاد پایگاه‌های اورژانس و امداد و نجات است؛ و با توجه به نکته‌ی حايز اهمیتی همچون اولویت داشتن ایمنی و سلامتی کارکنان شرکت‌ها و معادن، بایستی کارکنان شاغل در بخش اورژانس معادن همیشه سطح آمادگی شان ارتقا پیدا کرده و مهارت‌های فردی شان بروز شود.

وی در ادامه عنوان کرد: برگزاری این مسابقات به صورت سالیانه که هم اکنون شاهد چهارمین دوره آن در شهرستان سیرجان هستید برای تحقق این هدف بزرگ است که نیرو‌های ایمنی و اورژانس در بهترین شرایط بدنی و آمادگی باشند و سلامتی تمامی کارکنان شاغل در معادن کشور تضمین شود. الحمدالله امسال شرکت گهرزمین میزبان 25 تیم از زبده‌ترین تیم‌های اورژانس معادن سراسر کشور می‌باشد که به مدت 2 روز باهم به رقابت پرداخته و سطح آمادگی شان را محک می‌زنند.

مدیر HSE شرکت گهرزمین در پایان گفت: بنده جا دارد از مجموعه همکارانم در بخش‌های رفاهی و روابط عمومی که زحمات بسیاری را متحمل شده و امور تدارکات، هماهنگی و اطلاع رسانی شایسته این دوره از رقابت‌ها را عهده دار بودند، تقدیر و تشکر نمایم. همچنین از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز که برگزار کننده این مسابقات می‌باشد سپاسگزاری می‌کنم.

پرهام خواجه پور، مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی (HSE) شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در حاشیه برگزاری این مسابقات به خبرنگار ما گفت: در ابتدا جادارد از شرکت گهرزمین علی الخصوص از برادران بزرگوارم جناب آقایان مهندس فلاح، دکتر خضری پور و مهندس گلسرخی بابت میزبانی شایسته و برگزاری باشکوه این رقابت‌ها کمال تقدیر و تشکر را به عمل آورم.

وی در ادامه گفت: همانطور که مطلع هستید این چهارمین دوره این مسابقات است که البته قرار بود بصورت سالیانه برگزار شود، اما شیوع ویروس منحوس کرونا، باعث شد این رقابت‌ها دو سال به تعویق بیفتد که خوشبختانه امسال با فروکش کردن بیماری کرونا توفیقی حاصل شد تا در سیرجان دوباره شاهد برگزاری این رقابت‌ها باشیم.

وی ادامه داد: در این دوره ما 3 آیتم را برای شرکت کنندگان طراحی کرده و در نظر گرفته ایم.

آیتم اول - تنفس مصنوعی (PCR) به شخص آسیب دیده است که با مانکن شبیه سازی شده انجام می‌شود.

آیتم دوم- عبور از موانع هست که عبور از موانع تونل را در نظر گرفته ایم، زیرا تیم‌هایی از معادن زیر زمینی کشور هم در این مسابقات شرکت کرده اند

آیتم سوم- عبور از موانع در ارتفاع و حمل مصدوم می‌باشد که آمادگی بالایی را از شرکت کنندگان طلب می‌کند.
این مسابقات با شرکت 25 تیم در حال برگزاری است که نسبت به آخرین دوره شاهد افزایش 9 تیم بوده ایم. حدود 96 نفر نیز در قالب تیم‌های مختلف اورژانس معادن کشور باهم به رقابت خواهند پرداخت.

شایان ذکر است که روز گذشته ما از تعداد 72 نفر تست علمی گرفتیم که 20 سيوال 20 امتیازی را مطرح کردیم که از مجموع 40 امتیاز ممکن 20 امتیازش به سيوالات علمی اختصاص یافته بود.

تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها اورژانس‌های معادن و شرکت‌های معدنی و صنعتی سراسر کشور هستند که از معادنی همچون؛ سنگ آهن، طلا، مس، سرب و روی، تیتانیوم، زغال سنگ و... شرکت کننده داریم.

امیرحسین گرکانی، ريیس پژوهشکده سوانح طبیعی ایران و عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور نیز در مصاحبه کوتاهی عنوان کرد: قطعا هدف از برگزاری و استمرار چنین رویدادی، بازآموزی و تشویق شاغلین خدوم در مراکز اورژانس معادن و شرکت‌های معدنی و صنعتی کشور عزیزمان می‌باشد و تقدیر از این عزیزان هدف دیگری است که در مراسم اختتامیه مدنظر برگزار کننده و میزبان این مسابقات می‌باشد.

وی ادامه داد: بازآموزی می‌تواند شرکت کنندگان در این مسابقات را با آخرین متدهایی که در حوزه امداد و نجات ارايه شده است آشنا کرده و این عزیزان این مهارت‌ها را فراگرفته و با ممارست و تمرین در خود تقویت کنند.

شایان ذکر است عصر روز چهارشنبه 28 اردیبهشت مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات امداد ونجات و کمک‌های اولیه به میزبانی شرکت سنگ آهن گهرزمین در هتل قايم شهرستان سیرجان با حضور امام جمعه موقت حجه الاسلام والمسلمین حیدری، امیر حسن مردان فرمانده نیروی دریایی سیرجان، سرهنگ مرتضی امیر سبتکی فرمانده انتظامی سیرجان، جانشین فرمانده سپاه مقاومت سیرجان، حمید سبزعلی پور عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی گهرزمین، محمدرضاخضری پور و دیگر مسيولین شهرستان و برخی معاونین و مدیران گهرزمین برگزار شد.

 محمدرضا خضری پور، عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی گهرزمین در مراسم اختتامیه این رقابت‌ها ضمن خوشامدگویی به میهمانان عنوان کرد؛ این مسابقات علاوه بر ایجاد حس همدلی، راهی است برای سنجش توان و آمادگی پرسنل ایمنی شرکت‌های معدنی و صنعتی.

وی همچنین با اشاره به اینکه واحد HSE گهرزمین در دوره گذشته در استان کرمان واحد برتر ایمنی معرفی شد اضافه کرد؛ به گواه داوران و اساتید این مسابقات در سطح بسیار عالی از نظر کمی و کیفی برگزار شد و توان همکاران ما در سطحی عالی بود.

خواجه پور ضمن قدردانی از شرکت سنگ آهن گهرزمین برای میزبانی این مسابقات هدف از این مسابقات را آموزش، ایجاد انگیزه و خلاقیت عنوان کرد.

 گرکانی نیز شغل امداد و نجات را بسیار ارزشمند و شریف ارزیابی نمود و گفت سرمایه گذاری در حوزه ایمنی هزینه نیست و حرکتی رو به توسعه به شمار می‌رود.

وی همچنین با اشاره به رویکرد سیستمی در کاهش ریسک‌ها ظرفیت‌های معادن در خصوص مسايل دانش بنیان و استارت آپ را زیاد دانست.

محمدعلی سعادتی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت گهرزمین در حاشیه این رقابت‌ها گفت: هدف از برگزاری این دوره از مسابقات بازآموزی مربیان، ایجاد مهارت‌های امدادی در صحنه حوادث در معادن و شرکت‌ها و همچنین ایجاد انگیزه و سرعت عمل برای امدادگران و شاغلین در اورژانس‌های معادن کل کشور است.

گفتنی است در پایان این مسابقات هیات داوران عناوین برتر این رقابت‌ها را به شرح ذیل معرفی کردند؛

شرکت سنگ آهن گهرزمین رتبه اول

شرکت فولاد سیرجان ایرانیان رتبه دوم

شرکت‌های ماهان (معدن 5) و زغال سنگ البرزمرکزی مشترکا رتبه سوم را کسب نموده و با اهدای تندیس، لوح تقدیر و هدایایی از این عزیزان تجلیل شد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد