خرید خانه در چالوس چقدر پول نیاز دارد؟

خرید خانه در چالوس چقدر پول نیاز دارد؟

واحد‌های 70 متری مسکن مهر فرج‌آباد 700 تا 800 میلیون فروخته می‌شوند اما در محدوده شهری، حداقل بودجه مورد نیاز برای...

خرید آپارتمان در چالوس احتمالا تب جدید بازار مسکن به‌حساب می‌آید. چالوس از شهر‌های استان مازندران است و بیشتر ایرانی‌ها در مسیر رسیدن به شمال حتما از آن گذر کرده اند.

این شهر 70، 80 هزار نفری و خوش آب‌وهوا حالا به‌خاطر بازار ملک و املاک خود مورد توجه قرار گرفته است و عده زیادی دوست دارند بدانند خرید آپارتمان در چالوس، داشتن خانه و ویلا و زمین و باغ در آن چقدر خرج برمی‌دارد.

فراموش نکنید که فاصله تهران تا چالوس بین 150 تا 200 کیلومتر است و می‌توان آن را ظرف مدت سه ساعت طی کرد. از نظر اقتصادی هم بازار مسکن تهران و چالوس اشتراکاتی دارند. خرید آپارتمان در چالوس با متراژ 100 متر می‌تواند با بودجه 1.8 میلیارد تومانی انجام شود. دقیقا بودجه‌ای که بر اساس آخرین گزارش رسمی بازار مسکن در منطقه 15، منطقه 17، منطقه 18، منطقه 20 و شاید منطقه 19 مورد نیاز است.

برای آن‌هایی که کنجکاوی بیشتری می‌کنند، می‌توان گفت کف قیمت خانه‌ها در چالوس حدود 800 - 700 میلیون تومان است. با این بودجه می‌توان سراغ واحد مسکن مهر 70-80 متری رفت، اما در همان چالوس به‌عنوان مثال می‌توان یک آپارتمان تازه‌ساز 176 متری با قیمت 10 میلیارد و 500 میلیون تومان تومان پیدا کرد یا سراغ خرید پنت هاوس 260 متری به قیمت پنج میلیارد و 500 میلیون تومان رفت.

خرید آپارتمان در چالوس؛ قیمت واحد‌های مسکن مهر فرج آباد

به گزارش فرارو، خرید آپارتمان در چالوس را می‌توان به چشم پروژه‌ای جاه‌طلبانه نگاه کرد، اما قبل از هر اقدامی بهتر است بدانید همین چند روز پیش برای یک آپارتمان واقع شده در پروژه‌های مسکن مهر فرج آباد چالوس متری 10 میلیون و 700، 800 هزار تومان قیمت گذاشته‌اند. به این ترتیب اولین تلاش برای خرید آپارتمان در چالوس با متراژ 78 مترمربع، به حدود 840 میلیون تومان پول نیاز دارد.

فروشنده گفته مساحت آپارتمان با احتساب مشاعات به 85 متر می‌رسد. واحد در طبقه سوم واقع شده و هر طبقه دو واحد را در دل خود جای می‌دهد. آپارتمان تازه‌ساز، کلیدنخورده، دوخوابه است و ویو جنگل به همراه دو تراس از جمله مزایای آن به‌حساب می‌آید.

یک وام 40 میلیون تومانی هم دارد که باید به خریدار منتقل شود. تاکید زیادی روی قرار گرفتن آپارتمان در ردیف اول هدفی جز به‌رخ کشیدن ویو ندارد. اگر این مسيله چندان برایتان اهمیت ندارد، می‌توان خرید آپارتمان در چالوس و بین واحد‌های مسکن مهر فرج آباد را با پرداخت هزینه‌ای کمتر به سرانجام رساند.

لابلای آگهی‌ها موردی پیدا کردیم که متراژ آن 79 مترمربع قید شده، در طبقه چهار قرار دارد، دوخوابه است، 40 میلیون تومان وام بانکی به آن تعلق گرفته و ساخت آن در سال 1400 به پایان رسیده، اما چون در ردیف دوم قرار گرفته و شاید ویوی شیک و پیک مورد قبلی را نداشته باشد، متری هشت میلیون و 165 هزار تومان ارزش‌گذاری شده تا خرید آن با پرداخت رقم 645 میلیون تومان امکان‌پذیر باشد.

خرید آپارتمان در چالوس و به‌خصوص منطقه فرج‌آباد که به پروژه مسکن مهر اختصاص دارد، معمولا با کمک 40 میلیون تومان وام انجام می‌شود. به این ترتیب که می‌توان برای یک واحد 85 متری، از قرار هر مترمربع هشت میلیون تومان، 680 میلیون تومان نقد پرداخت کرد و 40 میلیون وام مسکن مهر را سرفرصت و با پرداخت اقساط ماهیانه تسویه کرد.

متقاضیان خرید آپارتمان در چالوس و مسکن مهر منطقه فرج آباد گزینه‌هایی در حدود 70 تا 80 متر پیش روی خود دارد که دوخوابه است، تازه ساز است و آسانسور و انباری و پارکینگ دارد. بعضی فروشندگان حاضر هستند واحد‌های خود را با خودرو تاخت بزنند.

به‌طور کلی برای خرید آپارتمان در چالوس که بین واحد‌های مسکن مهر فرج آباد قرار گرفته حدود 700 تا 800 میلیون تومان نیاز دارید. البته بعضی فروشندگان در مسکن مهر فرج آباد منتظر خریدارانی نشسته‌اند که حاضر باشد یک میلیارد تومان پول پرداخت کند.

خرید آپارتمان در چالوس؛ قیمت واحد‌های محدوده شهری

خرید آپارتمان در چالوس مد جدید بازار مسکن کشور است، اما خیلی‌ها در همان ابتدای کار، یعنی تحقیق و جستجو سرخورده شده و کنار می‌کشند، چون برخلاف واحد‌های 700-800 میلیون تومانی مسکن مهر فرج آباد، قیمت آپارتمان در چالوس و در بافت شهری به‌سادگی از میلیارد عبور می‌کند و ممکن است تا حدود 10 میلیارد تومان پیش برود! باور نمی‌کنید نه؟

خرید آپارتمان 176 متری با سونا و جکوزی و روف گاردن که به ویو پانورامای دریا و جنگل مزین شده و نمای آن سنگ است، در چالوس حدودا متری 60 میلیون و روی هم‌رفته 10 میلیارد و 500 میلیون تومان پول نیاز دارد. بین گران‌ترین فایل‌های منطقه می‌توان یک مورد 150 متری پیدا کرد که در سال 1399 ساخته شده و سه اتاق خواب دارد. در مدح و ثنای آن گفته‌اند به کف پارکت، دکوراسیون چوبی، کابینت درجه یک و ویو جنگل مجهز است. شما احیانا جدی نمی‌گیرید، اما قیمت فروش این آپارتمان را هفت میلیارد و 550 میلیون تومان تعیین کرده‌اند.

گل سرسبد فایل‌های فروش آپارتمان در چالوس فعلا به واحدی 260 متری واقع در بلوار امام رضا است. رسما باید آن را بر اساس متر و معیار‌های بازار مسکن یک پنت‌هاوس بدانیم. در توضیحات آگهی آمده، این مورد در زمینی به مساحت 350 متر قرار گرفته است.

ساختمان را در چهار طبقه و به‌صورت تک‌واحدی ساخته‌اند. به‌این ترتیب موفق شده‌اند چهار تا پنت هاوس سه‌خوابه دوبلکس با متراژ 260 متر از آن درآورند که دارای دو تراس، یک دستشویی ایرانی و یک حمام و دستشویی فرنگی مجزا می‌شود. واحد از سه جهت شمال، شرق و جنوب نورگیر است.

یکی از خواب‌ها در اصطلاح بازار مستر به‌حساب می‌آید، یعنی دارای حمام و دستشویی مجزا است. می‌رسیم سر اصل مطلب؛ برای خرید پنت‌هاوس در چالوس متری 21 میلیون و 150 هزار تومان و روی هم رفته پنج میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه نیاز دارید.

با همین مقدار پول در آگهی‌ها می‌توان یک آپارتمان 190 متری سه‌خوابه، با عمر حدود پنج سال خرید. فروشنده می‌گوید یکی از خواب‌ها مستر است و در ورودی ساختمان، لابی و سالن ورزش و اتاق اجتماعات درنظر گرفته‌اند. به‌اضافه اینکه ساکنان می‌توانند به‌طور مشترک از روف گاردن و آلاچیق رو به‌دریا در حیاط استفاده کنند.

فروش آپارتمان در چالوس به‌طور کلی خیلی متکی به ویو دریا و جنگل است. حتی اگر فروشنده‌ها با شیطنت در آگهی‌های خود موضوع تفاوت و فاصله چالوس و نمک‌آبرود را ذکر نکنند. مثلا فروشنده واحدی 100 متری در نمک‌آبرود هر مترمربع از واحد خود را 50 میلیون تومان ارزش‌گذاری کرده و با پیشنهاد پنج میلیارد تومانی در انتظار پیدا کردن مشتری نشسته.

یک مشاور املاک فعال در منطقه به خبرنگار فرارو که خودش را خریدار جا زده، می‌گوید قادر است همان اول کار از فروشنده 200 میلیون تومان تخفیف بگیرد. بعد تصاویر ارسال می‌کند که نشان می‌دهد واحد واقعا تنها 300 متر با دریا فاصله دارد و از پنجره یک اتاقش می‌توان همان منظره‌ای را تماشا کرد که از تصاویر وسوسه‌انگیز دهکده‌های سوییس انتظار داریم.

چند مورد 170 متری، 150 متری، 120 متری هم میان آگهی‌ها به‌چشم می‌خورد. ویژگی خاص مورد تاکید در آن‌ها ویو دریا یا جنگل است و البته اتاق خواب‌های مستر، کف پارکت و گاهی روف‌گاردن، سونا و جکوزی را می‌توان در بازار خرید آپارتمان در چالوس مشاهده کرد. قیمت این واحد‌ها بین چهار تا پنج میلیارد تومان است.

خرید آپارتمان در چالوس با قیمت معمول یعنی یک واحد حدودا 100 متری با امکانات مرسوم. اگر هدفتان چنین کاری است به 1.8 میلیارد تا سه میلیارد تومان پول محتاج هستید. خوشبختانه این واحد‌ها تازه‌ساز هستند و در قیاس با تهران که متوسط قیمت مسکن در آن متری 35 میلیون تومان است، عجیب به‌نظر می‌رسد. در تهران با 1.8 میلیارد تومان می‌توان در نقاطی مثل منطقه 15، منطقه 17، منطقه 18، منطقه 20 و شاید منطقه 19 صاحبخانه شد.

 

 

 

متراژ واحد   امکانات واحد قیمت نهایی واحد
79 مترمربع  دوخوابه، نوساز، ردیف دوم مسکن مهر فرج‌آباد  645 میلیون تومان
78 مترمربع  دوخوابه، ردیف اول مسکن مهر فرج‌آباد 840 میلیون تومان
100 مترمربع دوخواب، یک‌خواب مستر، تراس رو به‌دریا 1.8 میلیارد تومان
94 مترمربع  دوخواب، کلیدنخورده، یک‌خواب مستر، روف‌گاردن مشترک 1.95 میلیارد تومان
100 مترمربع  دوخواب، دو‌سال ساخت، نورگیر عالی 2.3 میلیارد تومان
260 مترمربع  سه‌خواب، دوبلکس، ویو سه‌طرفه پانوراما  پنج میلیارد و 500 میلیون
150 متر مربع  سه‌خواب، کف پارکت، دکوراسیون چوبی، ویو جنگل  هفت میلیارد و 550 میلیون تومان
176 مترمربع   سه‌خواب، سونا، جکوزی، روف‌گاردن و ویو جنگل و دریا، نمای سنگ 10 میلیارد و 500 میلیون تومان
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد