سبقت گرفتن روسیه از عربستان در بازار نفت هند/ روسیه جایگاه دوم را گرفت

سبقت گرفتن روسیه از عربستان در بازار نفت هند/ روسیه جایگاه دوم را گرفت

روسیه هم اکنون دومین صادرکننده نفت خام به هند پس از عراق به شمار می‌رود و توانسته از سعودی‌ها سبقت بگیرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در ماه می و با توجه به افزایش خرید نفت ارزان قیمت توسط هندی‌ها از روسیه، مسکو بعد از عراق دومین صادرکننده نفت به هند بوده است.

بر اساس اعلام منابع آگاه پالایشگاه‌های هند ماه گذشته میلادی روزانه 819 هزار بشکه از روسیه نفت وارد کردند که نسبت به ماه آوریل سه برابر شده است.

واردات هند از روسیه در ماه آوریل روزانه 277 هزار بشکه بود. در این مسیر البته عراق همچنان توانسته جایگاه نخست صادرکننده نفت به هند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نگه دارد، اما عربستان جایگاه دوم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به روسیه واگذار کرده است.

به طور کلی هند در ماه می روزانه 4.98 میلیون بشکه در روز نفت وارد کرده که نسبت به ماه قبل از آن 5.6 درصد و نسبت به ماه می سال گذشته 19 درصد افزایش یافته است. دلیل افزایش واردات نفت هند تحت فشار بودن پالایشگاه‌های این کشور برای تامین افزایش تقاضا برای حامل‌های انرژی است.

علیرغم خواست کشورهای غربی برای توقف واردات نفت روسیه از سوی دیگر کشورها اما هند واردات خود از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش داده است. انگلیس و آمریکا تا جایی پیش رفتند که نفت روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحریم کردند و اتحادیه اروپا هم گفته که می‌خواهد تا چند ماه آینده به طور کامل می‌خواهد واردات نفت از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنار بگذارد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ت 653

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد