200 کیسه پول زیر آوار شعبه بانک مرکزی عراق

200 کیسه پول زیر آوار شعبه بانک مرکزی عراق

خاکبرداری از آوار شعبه بانک مرکزی عراق در شهر موصل؛ جایی که پیشتر به دلیل اشغال داعش بمباران شده بود، پرده از راز چند ساله مبالغ گمشده برداشت.

ایرنا: خاکبرداری از آوار شعبه بانک مرکزی عراق در شهر موصل؛ جایی که پیشتر به دلیل اشغال داعش بمباران شده بود، پرده از راز چند ساله مبالغ گمشده برداشت.

بانک مرکزی عراق دراین باره اعلام کرد که بعد از آغاز بازسازی شعبه بانک در موصل قرار شد برای اطمینان از نبود تهدیدهای امنیتی در زیرسازی ساختمان ویران شده، خاکبرداری ادامه یابد که در کانال های آب زیر ساختمان، نیروهای امنیتی به کیسه های اسکناس عراقی (دینار) برخوردند.

بنا به گفته «حسین لازم» مدیر شعبه بانک مرکزی در استان نینوا، نزدیک به 200 کیسه اسکناس عراقی در این عملیات آواربرداری از آب بیرون کشیده شد.

کمیته مشترک بانک مرکزی و امنیت ملی عراق در نینوا این کیسه های پول را به بانک مرکزی برای تفکیک و نگهداری منتقل کرده اند.

برخی منابع می گویند که این اسکناس ها، عمدتا کوچک و به ارزش یک هزار یا 250 دینار است اما در یک غرفه آب گرفته دیگر واقع در زیر بانک دستکم سه کیسه با اسکناس های درشت تر پیدا شده است و همچنان جستجوی بیشتر ادامه دارد.

این شعبه بانک سال 2014 بعد از اشغال موصل به دست تروریست های داعش افتاده و سپس در سال 2017 و در جریان بازپس گیری شهر، بمباران و تخریب شده بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد