تاخیر در پروازهای حج اجتناب ناپذیر است/ اعزام بیش از 11 هزار و 300 زاير از فرودگاه امام خمینی به سرزمین وحی

تاخیر در پروازهای حج اجتناب ناپذیر است/ اعزام بیش از 11 هزار و 300 زاير از فرودگاه امام خمینی به سرزمین وحی

ایلنا: سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی اینکه تاخیر در پروازهای حج اجتناب‌ناپذیر است، تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود کشور عربستان احتمال تاخیر پروازها وجود دارد اما...

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمیدرضا سیدی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران در نشست خبری امروز درباره برگزاری پروازهای حجاج با بیان اینکه برای برقراری پروازی حجاج سال 1401 نقاط ضعف و قوت پروازی حج سنوات گذشته مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: 17 فرودگاه به اضافه فرودگاه امام پروازهای حج را انجام می‌دهند و تمام تجهیزات و دستگاه‌های وارسی و ناوبری این فرودگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفتند تا با هیچ مشکلی مواجه نباشند.

وی ادامه داد: فرودگاه امام پرترددترین فرودگاه در بحث پرواز حجاج است و فرودگاه همدان کم‌ترین ترافیک را خواهد داشت.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی،‌ فردا از فرودگاه امام دو پرواز حجاج و از فرودگاه کرمان یک پرواز انجام خواهد شد. 

همچنین در این نشست، سعید چلندری، سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه پرواز زايران 11 استان از فرودگاه امام انجام خواهد شد، اظهار داشت: بیش از 11 هزار و 300 زاير از فرودگاه امام خمینی عازم سرزمین وحی خواهند شد و 48 پرواز به همراه دو پرواز خدمه و کارگزاران کاروان از فرودگاه امام انجام خواهد شد. 

وی از آماده به کار بودن ترمینال سلام برای انتقال حجاج خبر داد و تصریح کرد: ترمینال دو ترمینال سلام برای انتقال زايران آماده است. پرواز رفت حجاج از 22 خرداد آغاز می‌شود و تا 12 تیرماه ادامه خواهد داشت. 

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی افزود: لوکیشن دقیق ترمینال حجاج را به مدیران کاروان و زايران ارسال کردیم تا مشکلی برای مکان‌یابی نداشته باشند.

چلندری با تاکید بر اینکه تاخیر در پروازهای حج اجتناب‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود کشور عربستان احتمال تاخیر پروازها وجود دارد اما آمادگی کامل برای این شرایط احتمالی را داریم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد