رشد 23 درصدی صادرات محصولات پلیمری در سال گذشته

رشد 23 درصدی صادرات محصولات پلیمری در سال گذشته

عضو هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر گفت: مجموع صادرات مستقیم و غیرمستقیم صنایع پلیمری در سال گذشته 3 میلیارد و 320 میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال 1399 رشدی 23 درصدی را به ثبت رسانده است.

به گزارش ایسنا، برمک قنبر پور امروز در نشست خبری دومین همایش بین المللی توسعه صادرات صنایع پلیمری با بیان اینکه این صنعت در سال گذشته با یک میلیارد و 250 میلیون دلار سهم صادرات صنایع تکمیلی پلیمری و 2 میلیارد و 70 میلیون دلار صادرات غیرمستقیم یکی از پیشتازان در حوزه صادرات صنایع غیرنفتی بوده است، اظهار کرد: فعالیت حدود 8000 واحد صنعتی چرخ این صنعت ارزآور را به گردش درآورده است.

این عضو هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر با بیان اینکه سهم ارزآوری صنایع پلیمر از صادرات غیرنفتی بخش صنعت 73 درصد بوده است، تاکید کرد:  کل صادرات غیرنفتی ایران در سال گذشته 48 میلیارد دلار بوده که سهم صنایع پلیمری از کل صادرات غیرنفتی هفت درصد برآورد می‌شود.

قنبرپور با بیان اینکه پروانه‌های فعال صنایع پلیمری در کشور 13 میلیون تن است، گفت: مجموع مواد اولیه وارداتی و خوراک عرضه شده در بورس حدود 5 میلیون تن است که نشان می‌دهد 8 میلیون تن ظرفیت خالی در این صنعت وجود دارد.

وی با بیان اینکه باور غلطی وجود دارد که صادرات محصولات پلیمری با صادرات محصولات پتروشیمی قابل‌ملاحظه نیست، محصولات پتروشیمی بخشی بالادستی بوده و بخشی نیز مواد اولیه پلیمری است، اظهار کرد: با توجه به این مساله صادرات محصولات پلیمری در مقایسه با مواد اولیه قابل قبول بوده و صادراتی که از مسیر محصولات پلیمری اتفاق افتاده کمتر از محصولات پتروشیمی نبوده است.

این عضو هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر با بیان اینکه هر چقدر در مسیر تکمیل زنجیره ارزش محصولات پلیمری حرکت کنیم، تولید ارزش افزوده بیشتر، افزایش تولید ناخالص داخلی، رشد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی کشور را شاهد بود، گفت: باید این زنجیره تکمیل شود و هر چقدر از صادرات مواد اولیه کم کنیم و محصولات پلیمری را افزایش دهیم، منفعت آن از آن کشور می شود.

ادامه دارد

local_offerبرچسب‌ها:

آخرین اخبار بورس و اقتصاد