پیش‌بینی بورس امروز 26 خرداد

پیش‌بینی بورس امروز 26 خرداد

کارشناس بازار سرمایه درخصوص پیش‌بینی بازار چهارشنبه گفت: به دلیل آنکه بانکی‌ها امروز منفی معامله شده‌اند و فلزات هم منفی هستند به نظر می‌رسد بازار 26 خرداد با تعادل نسبی همراه باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سرمایه نسبت به هفته گذشته فشار فروش کمتری را تجربه کرد اما ارزش معاملات از پنج هزار میلیارد تومان هفته گذشته به سه هزار میلیارد تومان رسید و بیشتر از نیمی از بازار در صف فروش همچنان قفل هستند.

حسین مرید سادات، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در تحلیل وضعیت بازار هفته جاری به تجارت‌نیوز گفت: روزهای شنبه و یکشنبه با فشار فروش نسبتا بالایی در بازار مواجه بودیم اما از روز دوشنبه بازار نسبتا به تعادل رسید و ارزش معاملات هم تا محدوده سه هزار میلیارد تومان رسید. وی در تشریح این موضوع گفت: اما معضل اصلی در حال حاضر روند شاخص کل هم‌وزن در بازار است که نشان از روند نامتعادل و ناامید کننده سهم‌های کوچک در بازار است.

مرید سادات درباره پیش‌بینی بورس چهارشنبه گفت: احتمال می‌رود فردا روند مثبت باشد اما به دلیل آنکه بانکی‌ها امروز منفی معامله شده‌اند و فلزات هم منفی هستند به نظر می‌رسد بازار فردا با تعادل نسبی همراه باشد.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی بورس 26 خرداد / بازار فردا مثبت می‌ماند؟

دنیای اقتصاد نوشت:

ناهنجاری‌های بازار نشات گرفته از خارج از بازار است تا داخل بازار

مجتبی معتمدنیا، کارشناس بازار سرمایه: به نظر می‌رسد ناهنجاری‌های بازار سرمایه اکنون بیشتر از حوزه‌های اقتصادی خارج از این بازار نشات بگیرد تا داخل بازار سرمایه. به عبارت دیگر ناهنجاری‌های بازار سرمایه اکنون بیشتر به وضعیت اقتصادی کشور ارتباط دارد و سازمان بورس تاثیری روی آن ندارد. بورس یک آینه تمام‌نما در حوزه اقتصاد است و طبیعتا وقتی وضعیت اقتصادی کشور دچار چالش می‌شود طبیعتا بورس هم تاثیر می‌پذیرد. بنابراین می‌توان گفت سازمان بورس کمترین تاثیر را در شرایط فعلی در وضعیت بازار دارد. بیشتر نگرانی فعالان بازار سرمایه از دیگر حوزه‌ها است.

بحث قیمت‌گذاری کالا، نرخ ارز و نرخ بهره بانکی بیشترین ناهنجاری‌هایی است که وجود دارد و هیچ کدام از این سه مورد به سازمان بورس و اوراق بهادار ارتباط ندارد. تنها کاری که سازمان می‌تواند بکند این است که به عنوان نماینده فعالان بازار نسبت به پیگیری این موضوع از مجرای قانونی اقدام کند. بنابراین بیشتر ناهنجاری‌های بورس خارج از بازار سرمایه است که تاثیر خود را روی بازار می‌گذارد و برای اهالی بازار نگرانی ایجاد می‌کند.

فعالیت‌ها و سیاستگذاری‌های سازمان بورس، مخصوصا در سه چهار ماه اخیر روند منطقی در پیش گرفته و در مقابل نظر فعالان و سرمایه‌گذاران بورسی نسبت به سازمان مثبت‌تر از قبل شده است و سازمان را در موضوعات مختلف در کنار خود می‌دانند. در دوره قبل شرایط متفاوت بود ولی تصمیماتی که سازمان در این مدت گرفته و پیگیری‌هایی که در حوزه‌های مختلف داشته برای فعالان بازار جذاب بوده است. از این رو فعالان بازار سرمایه تاثیرات بیرونی را روی بازار قوی‌تر می‌دانند و آنها را باعث ایجاد ناهنجاری‌ها در بازار سرمایه ارزیابی می‌کنند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد