افشای اطلاعات 8 نماد بورسی در سامانه کدال

افشای اطلاعات 8 نماد بورسی در سامانه کدال

در چند روز گذشته اطلاعیه‌‌‌های متعددی منتشر شده است که بخشی از این اطلاعیه‌‌‌ها به افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌ها اختصاص دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، طی چند روز گذشته اطلاعیه‌‌‌های متعددی در سامانه کدال منتشر شده است که بخشی از این اطلاعیه‌‌‌ها به افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌ها اختصاص دارد. این اطلاعیه‌‌‌ها که در دو گروه الف و ب دسته‌‌‌بندی می‌‌‌شوند، از این رو برای سهامداران حايز اهمیت است که به بهای سهام شرکت‌ها سمت و سو می‌دهد. در ادامه به تشریح جزيیات چندی از این اطلاعیه‌‌‌ها پرداخته شده است.

شلعاب: شرکت لعابیران از برگزاری مزایده فروش دو دستگاه ماشین‌آلات بالمیل 12هزار لیتری کارکرده خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که این شرکت طی مصوبه هیات‌مدیره مبنی بر فروش دو دستگاه بالمیل 12هزار لیتری کارکرده مطابق آیین‌نامه معاملات نسبت به برگزاری مزایده از طریق آگهی در مورخ 18 آبان ماه 1400 در روزنامه خبر جنوب اقدام کرده است. همچنین با برگزاری کمیسیون مزایده فروش از سوی اعضای آن کمیسیون در تاریخ 26/ 08/ 1400 برنده مزایده از طریق بالاترین قیمت پیشنهادی مشخص خواهد شد.

سجام: شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا اعلام کرد که بازگشت به نامه مورخ 27/ 07/ 1400 شرکت فرابورس ایران مبنی بر خرید یک واحد آپارتمان اداری به استحضار می‌‌‌رساند، با هماهنگی و توافق صورت گرفته با فروشنده تعداد دو واحد از واحدهای خریداری شده با یک واحد در همان طبقه معاوضه شده است که در نتیجه متراژ کل خریداری شده از 384 متر به 344 متر کاهش و مبلغ نیز از 1/ 33میلیارد تومان به مبلغ 29‌میلیارد تومان کاهش یافته است.

سفاسی: شرکت فارسیت اهواز توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده در کدال مبنی بر صدور اجرايیه توقیف و مزایده اموال بابت ضمانت تسهیلات دریافتی شرکت فارسیت دورود ارايه کرد. در بخشی از این اطلاعیه خطاب به مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه فرابورس آمده است که همانگونه که مدیران شرکت فرابورس در جریان وضعیت شرکت فارسیت دورود هستند، مدت زیادی است که شرکت مزبور فاقد هیات‌مدیره مشخص بوده و از لحاظ ارايه صورت‌های مالی حسابرسی شده سنوات اخیر و افشای اطلاعات در مورد وضعیت عمومی شرکت، شرایط نامناسبی دارد. همچنین طبق قرارداد تسهیلات فروش اقساطی، شرکت فارسیت دورود در سال 1387 تسهیلاتی از بانک سپه شعبه دورود با ضمانت شرکت فارسیت اهواز دریافت می‌کند که موفق به پرداخت اقساط تسهیلات نمی‌شود. بانک سپه اقدام به طرح دعوا علیه شرکت‌های فارسیت اهواز و دورود و خواسته مطالبه وجه شامل اصل بدهی، سود و خسارت تاخیر تادیه، هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل می‌کند. بر این اساس شرکت فارسیت اهواز محکوم به پرداخت مبلغ پنج میلیارد تومان بابت محکوم‌ به در حق محکوم له شده است. همچنین بانک سپه خواستار ارجاع امر به کارشناس در خصوص بازدید و قیمت‌گذاری 8 دستگاه وسیله نقلیه سبک و سنگین در محوطه شرکت فارسیت اهواز شده است. بر این اساس شرکت فارسیت اهواز به منظور جلوگیری از برگزاری مزایده و فروش اموال شرکت و با موافقت بانک سپه 2ماه مهلت گرفت و دستورات لازم جهت آزادسازی اموال شرکت صادر شد. در این مرحله به علت مذاکره با مسوولان بانک سپه و اخذ مهلت جهت پرداخت محکوم به، اجرای حکم متوقف می‌شود. با توجه به اقدامات و پیگیری صورت گرفته، برآورد تصمیمات هیات‌مدیره این بود که حکم صادره اجرا نخواهد شد و به همین دلایل جهت جلوگیری از پیچیدگی موضوعات مطرح شده و عدم‌سردرگمی سهامداران تا تعیین‌تکلیف نهایی در سامانه کدال افشا نشد.

ساذری: ‌‌‌ شرکت آذریت توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده در کدال ارايه کرد. در اطلاعیه شرکت آمده است که با توجه به راه‌‌‌اندازی 50‌درصد از ماشین‌‌‌آلات تولیدی خط جدید محصولات سیمانی، فروش و درآمد عملیاتی نسبت به مدت سال قبل، 47‌درصد افزایش داشته است ولی به دلیل افزایش بی‌سابقه قیمت مواد اولیه (علی‌الخصوص قیمت سیمان در چند ماه اول سال) بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی 66‌درصد افزایش داشته است که در نتیجه منجر به افزایش زیان عملیاتی شرکت به میزان 14‌درصد نسبت به سال قبل شده است. همچنین نسبت به 6 ماهه مشابه سال گذشته علاوه بر افزایش بی‌‌‌سابقه نرخ مواد، سایر هزینه‌‌‌های اداری عمومی نیز به میزان 52‌درصد افزایش داشته که به‌رغم افزایش سایر درآمدها، منجر به افزایش زیان عملیاتی به میزان 59‌درصد شده است.

قشرین: شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان از عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده 20 قطعه زمین تفکیکی طرح مصوب با کاربری باغ مسکونی با میانگین مساحت 2086 مترمربع خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که مزایده در زمان مقرر برگزار و برای 18 قطعه پاکت پیشنهادی به همراه وجه تضمین شرکت در مزایده دریافت شد. بنابراین هیچ‌کدام از برندگان نسبت به انعقاد قرارداد خرید در مهلت مقرر اقدام نکردند و بنابراین عدم‌حصول نتیجه در مزایده فوق به اطلاع عموم سهامداران گرامی می‌‌‌رسد. احتمالا مزایده مجدد به زودی و با طی تشریفات قانونی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ختور: شرکت رادیاتور ایران توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده در کدال ارايه کرد. در اطلاعیه شرکت آمده است که بازگشت به نامه مورخ 19/ 08/ 1400 سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر افشای دلایل افزایش سود عملیاتی دوره 6ماهه 1400 نسبت به دوره مشابه سال قبل به استحضار می‌‌‌رساند، دلایل تغییر عمدتا بابت تغییر در ترکیب، حجم تولید و فروش محصولات است.

سبزوا: شرکت سیمان لار سبزوار از افزایش سرمایه شرکت فرعی (سنجش سهام سیمان سبزوار) خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که به استناد صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام مورخ 21/ 09/ 1400 سرمایه شرکت سنجش سهام سیمان سبزوار (سهامی خاص) از مبلغ 175‌میلیارد تومان به 228‌میلیارد تومان سهم 1000ریالی از محل مطالبات حال شده سهامداران افزایش یافت.

لکما: شرکت کارخانه‌های مخابراتی ایران دو اطلاعیه در سامانه کدال منتشر کرد که در اطلاعیه اول از شرکت در مناقصه خرید تجهیزات GPU (پروژه اینترنت کودک) که از سوی شرکت ارتباطات سیار ایران برگزار شده، خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که این شرکت در تاریخ 21/ 09/ 1400 در مناقصه شرکت ارتباطات سیار با موضوع ذکر شده شرکت کرده و پس از بازگشایی پاکات و طی فرآیند قانونی، در صورتی که نتیجه نهایی مشخص و ابلاغ شود، موضوع بدون فوت وقت به اطلاع سهامداران و ذی‌نفعان خواهد رسید.

قطران: شرکت پالایش قطران زغال‌سنگ از برگزاری مناقصه خرید یک دستگاه دیزل ژنراتور با توان خروجی 850KVA برابر با 860KVA خبر داد.

مطالعه بیشتر: بورس سال 99 تکرار نمی‌شود/ بازار سهام چهارشنبه سبز می‌شود؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد