چین حساب کاربری فعالان رمزارز را مسدود کرد

چین حساب کاربری فعالان رمزارز را مسدود کرد

در ادامه اوج‌گیری محدودیت‌های چین برای استخراج و مبادلات رمزارزها، حساب کاربری برخی افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال در شبکه اجتماعی محبوب چینی ویبو مسدود شد.

دیجیاتو: در ادامه اوج‌گیری محدودیت‌های چین برای استخراج و مبادلات رمزارزها، حساب کاربری برخی افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال در شبکه اجتماعی محبوب چینی ویبو مسدود شد.

طی هفته‌های گذشته خبرهای مختلفی در مورد اوج ‌گیری محدودیت‌های چین در حوزه رمزارزها منتشر شده است. اما به نظر می‌رسد موج این محدودیت‌ها به شبکه‌ اجتماعی محبوب چینی ویبو هم رسیده است. تا جایی که حساب کاربری برخی افراد فعال در این حوزه مسدود شده است.

پیشتر نیز چندین صرافی معاملات فیوچرز را در این کشور برای اکانت‌هایی که با شماره موبایل چین ثبت نام کرده بودند، مسدود کرد. این موضوع به همین جا ختم نشد و در منطقه مغولستان داخلی چین نیز هر گونه استخراج رمزارز ممنوع اعلام شد. پیشتر گفته شده بود که منطقه مغولستان داخلی چین مجازات‌های سختی همچون ابطال پروانه کسب را برای شرکت‌ها و افرادی که رمزارز استخراج می‌کنند، درنظر می‌گیرد.

برخی فعالان حوزه رمزارز می‌گویند اقدامات چین و اوج گرفتن محدودیت‌ها روی قیمت ارزهای دیجیتال و خصوصا بیت کوین تاثیر مستقیمی می‌گذاد و با انتشار هر خبری در این مورد، شاهد نوسانات قیمت بیت کوین و به تبع آن سایر رمزارزهای بازار هستیم. حال آنکه برخی دیگر از تحلیل‌گران بر این باور هستند که محدودیت‌ها و خبرهای مرتبط با آن در چین،‌نخستین بار نیست که مطرح می‌شود و نمی‌تواند موضوع قدیمی بر روند نوسانات بازار تاثیر مستقیمی داشته باشد.

به عقیده برخی تحلیل‌گران نمودار قیمت بیت کوین پس از انتشار مسدود کردن اکانت‌ها در شبکه اجتماعی ویبو برای زمان کوتاهی دچار ریزش شد و حتی به کمتر از 36 هزار دلار رسید. شبکه اجتماعی ویبو از چین از محبوبیت بالایی برخوردار است و کاربران بسیاری از آن استفاده می‌کنند. تا جایی که برخی می‌گویند مسدود کردن حساب‌های کاربری فعالان حوزه رمزارز در این شبکه اجتماعی یکی از سخت‌ترین برخوردهای چین با این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود و موضوع ساده‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن بی تفاوت گذشت.

طی دو هفته اخیر، ممنوعیت‌های پکن برعلیه رمزارزها وارد دور جدیدی شده است و باید دید این روند به چه سمتی خواهد رفت. هرچند برخی بر این باور هستند که این محدودیت‌ها چندان هم جدی و سخت گیرانه نیستند. به غیر از مغولستان داخلی، سایر مناطق چین از جمله سیچوان تصمیم‌گیری‌هایی در مورد استخراج رمزارزها انجام داده‌اند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد