رفع چالش قدیمی قیمت گذاری دستوری با ورود کالا‌های متعدد به بورس کالا

رفع چالش قدیمی قیمت گذاری دستوری با ورود کالا‌های متعدد به بورس کالا

معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با ورود کالا‌های متعدد به بورس کالا تا حد زیادی مسيله قیمت گذاری مرتفع شد.

به گزارش روابط عمومی بورس کالا، علیرضا ناصرپور معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حوزه قیمت گذاری کالا که یک چالش قدیمی است، با ورود کالا‌های متعدد به بورس کالا تا حد زیادی این مسيله مرتفع شده و امید است که این روند ادامه داشته باشد. در این حوزه با توجه به اینکه عمده شرکت‌های تولید کننده، سهامداران عمومی دارند و بسیاری نیز در سبد سهامداران سهام عدالت هستند، امید است مشکلات به طور کامل مرتفع شود.

ناصر پور گفت: عمق بخشی به ابزار‌ها و نهاد‌های مالی در بازار سرمایه یک نیاز است. طی سال‌های اخیر، موضوع سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است. به گونه‌ای که اکنون حدود 300 صندوق سرمایه‌گذاری فعال و 54 شرکت سبدگردان، مشغول به فعالیت هستند. طی یک ماه گذشته یکی از اولین موضوعاتی که در هیيت مدیره جدیدی سازمان مورد بررسی قرار گرفت، شرکت‌های سهامی پروژه بود و اصلاحاتی برای آنان مد نظر قرار گرفت.

او گفت: نکته مهم در قانون بودجه 1401، اثرات احکام این بودجه بر بازار است. در سال‌های گذشته نیز به همین شکل بوده و سازمان بورس پیگیری‌هایی را انجام می‌دهد تا حداکثر حفظ منافع سهامداران در این حوزه رعایت شود.

انتهای پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد