فروش خودروهای زیر قیمت بازار / خودروهای دولتی به چه کسانی می‌رسد؟

فروش خودروهای زیر قیمت بازار / خودروهای دولتی به چه کسانی می‌رسد؟

ثبت نام خودروهای فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو که از روز چهارشنبه آغاز شده بود، امروز به اتمام می‌رسد. در این طرح خودروها تا 100 میلیون تومان ارزان‌تر از بازار به فروش می‌رسد اما قرار است به دست چه کسانی برسد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در روزهای زیاندهی خودروسازان بابت ارزان‌فروشی بار دیگر فروش فوق‌العاده خودروسازان کلید خورده است.

مطالعه بیشتر: خودروهای دولتی حراج شده چیستند؟ / آخرین مهلت ثبت نام خرید

در حالیکه خودروسازان به دلیل زیاندهی 43 هزار میلیارد تومانی و ضرر 100 هزار میلیارد تومان بابت پیش‌فروش‌های خودرو متوسل به بودجه عمومی شده و از بانک مرکزی درخواست کمک کرده‌اند اما همچنان سیاست ارزان‌فروشی آنها آن هم از طریق قرعه‌کشی ادامه دارد.

چهارشنبه اخیر طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو آغاز شد و متقاضیان به مدت سه روز فرصت ثبت نام دارند. در آخرین طرح پیش‌فروش خودروسازان بیش از 3٫5 میلیون نفر متقاضی شرکت کرده بودند اما تنها به تعداد خیلی کمی از آنها این خودروهای ارزان آن هم از طریق قرعه‌کشی رسید.

در این طرح، شش محصول 206 صندوق‌دار، پژو پارس بنزینی، سمند ال‌ایکس، سورن پلاس، رانا پلاس و دنا پلاس با موعد تحویل حداکثر 90 روزه عرضه می‌شود.

این بار نیز رقم توزیع رانت در هرکدام از خودروها از 80 میلیون تا 100 میلیون تومان برآورد می‌شود.

ارزان‌ترین خودرو در این فروش سمند ال ایکس است که حدود 80 میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت بازار و گران‌ترین خودرو در این فروش سورن پلاس است که حدود 100 میلیون تومان ارزان‌تر از بازار است. قرار است این خودروها در روز شنبه از طریق قرعه‌کشی به دست صاحبانش برسد. هنوز معلوم نیست چند میلیون نفر در این قرعه‌کشی ثبت‌نام کرده‌اند.

بخش قابل توجهی از واکنش مردم به این موضوع را در گزارش «ثبت نام ایران خودرو امروز» بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد