معاون اول رییس جمهور: مصرف در کشور متولی ندارد

معاون اول رییس جمهور: مصرف در کشور متولی ندارد

معاون اول رییس جمهور گفت: بهره‌وری در کشور در بدترین وضعیت قرار دارد در حالی است که بهترین نیروی انسانی در کشور موجود است و نیاز به حمایت دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در افتتاحیه نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: رشد تولید و مهار تورم در کشور بخش اعظم آن مربوط به صنعت نفت است و بخش باید بتواند از طریق مردمی کردن اقتصاد به کمک بخش خصوصی آماده تا تولید به حداکثر برسد.

وی افزود: بهره‌وری در کشور در بدترین وضعیت قرار دارد در حالی است که بهترین نیروی انسانی در کشور موجود است و نیاز به حمایت دارند.

مخبر گفت: این همایش باید نتیجه بدهد و در نهایت شرکت‌های خارجی و داخلی با یکدیگر به شراکت تجاری برسند. از 160 میلیارد دلار پروژه حدود 40 میلیارد دلار آن در صنعت نفت اجرا شده و مابقی آن نیاز به سرمایه گذار دارد و دولت درصدد است با استفاده از ظرفیت شرکت‌های خصوصی، مشارکت‌ها را با شرکت‌های خارجی به سرانجام برساند.

وی افزود: در بخش مصرف مشکلات زیادی داریم و این بخش متولی خاصی ندارد. در بخش گاز به علت عدم سرمایه گذاری در گذشته سبب شده با کمبود گاز روبرو شویم و از طرفی کشور 85 میلیونی ایران به میزان 80 درصد یک کشور یک میلیاردی گاز مصرف می‌کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد