افزایش قیمت نان فعلا منتفی است

افزایش قیمت نان فعلا منتفی است

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان این که قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی 1400- 1401 به ازای هر کیلوگرم 7 هزار و 500 گرم تعیین شده است گفت: در حال حاضر هیچ تصمیمی در خصوص افزایش قیمت نان اتخاذ نشده است.

تسنیم: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان این که قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی 1400- 1401 به ازای هر کیلوگرم 7 هزار و 500 گرم تعیین شده است گفت: در حال حاضر هیچ تصمیمی در خصوص افزایش قیمت نان اتخاذ نشده است.

یزدان سیف گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی 1400- 1401 به ازای هر کیلوگرم 7 هزار و 500 گرم تعیین شده است. این نرخ پس از انجام کار‌های کارشناسی و بحث‌های مختلف در شورای سیاستگذاری و گرفتن نظر کشاورزان خبره که در این شورا حضور دارند تعیین شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی 1399 -1400 هم قیمت هر کیلوگندم برای خرید تضمینی 5 هزار تومان تعیین شده بود که با اتخاذ سیاست حمایت از تولید محصولات کشاورزی و افزایش خود اتکایی درحوزه گندم این نرخ برای سال زراعی جدید به میزان 50 درصد افزایش یافت.

سیف افزود: براین اساس در سال زراعی جاری قریب به 4 میلیون و 521 هزار تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شد و مطالبات گندم‌کاران نیز به طور کامل پرداخت شد که امیدواریم درسال زراعی آینده هم منابع مورد نیاز خرید تضمینی تامین و به موقع در اختیار کشاورزان قرارگیرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: در سال قبل موضوع خشکسالی بسیار جدی بود و همه ارکان بخش کشاورزی را تحت تاثیر خود قرار داد و یکی از بخش‌هایی که به شدت تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت تولید گندم بود.

وی ادامه داد: در برخی سنوات میزان خرید تضمینی حتی به 11 میلیون تن نیز رسیده بود، ولی امسال خشکسالی این میزان را کاهش داد و به 4 میلیون و 521 تن رساند در حالی که مصرف کشور حدود 12 میلیون تن است.

سیف افزود: البته با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در حوزه ذخایر راهبردی و تامین از راه واردات، مشکلی در تامین گندم مصرفی مردم وجود ندارد.

وی گفت: بر این اساس امسال نیاز به واردات شش میلیون تن گندم بود که بخشی از آن وارد شده و بخشی دیگر تا پایان سال وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: امیدواریم در سال زراعی پیش‌رو بارندگی مناسب باشد و بتوانیم میزان تولید بهتری در خصوص گندم داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه سیاست دولت حفظ قیمت نان است افزود: در قالب یارانه بخش عمده مابه التفاوت قیمت گندم پرداخت می‌شود به طوری که در سال جاری برای مصرف نانوایی گندم با قیمت 665 تومان و 90 تومان در اختیار نانوایان قرار گرفت و در حال حاضر هیچ تصمیمی در خصوص افزایش قیمت نان اتخاذ نشده است.

سیف ادامه داد: منابع‌ای که از بودجه عمومی صرف یارانه نان می‌شود رقم بسیار بالایی است و توقع این است که با پرداخت یارانه قیمت متعادل بماند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد