7 هزار شرکت دانش بنیان فعال وجود دارد / ارزش 60 هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان بورسی

7 هزار شرکت دانش بنیان فعال وجود دارد / ارزش 60 هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان بورسی

همایش «شرکت‌های دانش‌بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده»، عصر امروز (22 تیرماه) در ساختمان شرکت بورس تهران برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ روز جاری، همایش «شرکت‌های دانش‌بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده» برگزار شد که سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ريیس ‌جمهور، مجتبی توانگر، نماینده مجلس شورای اسلامی، مجید عشقی، ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار، محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، جلال مشاور وزیر اقتصاد و امور دارایی، از جمله سخنرانان این همایش بودند.

7 هزار شرکت دانش‌بنیان فعال در کشور

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ريیس جمهور، در این همایش با اشاره به اینکه هفت هزار شرکت دانش‌بنیان فعال در کشور وجود دارد، گفت: ارزش این شرکت‌ها در بورس، بیش از 60 هزار میلیارد تومان است.

به گفته ستاری، ما نیاز به یک اکوسیستم داریم که به صورت خودکار، فعالیت‌های حوزه اقتصاد دانش‌بنیان را پیش ببرد. سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش، یکی از مهم‌ترین راه‌های هموار کردن مسیر ساخت این اکوسیستم است. تاسیس مراکز نوآوری، مجموعه‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد، کارخانه‌های نوآوری و مواردی این چنین در دانشگاه‌ها، همه به معنی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه پژوهش است.

وی افزود: هر چند امروز در برابر شرکت‌های دانش بنیان با مقاومت بخش خصوصی سنتی و بخش دولتی مواجه هستیم، اما مقاومت در برابر شرکت‌های مبتنی بر فناوری غیرممکن است و ثابت کردیم که شرکت‌های دانش بنیان برنده هستند.

معاون علمی و فناوری ريیس جمهور تصریح کرد: باید سازوکاری شکل بگیرد که بخش خصوصی به جای سرمایه‌گذاری در بازار دلار و ارز، بر روی پژوهش‌ها و اکوسیستم دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کند.

ستاری خاطرنشان کرد: توصیه من این است که بر روی صندوق‌های جسورانه و فناوری، سرمایه‌گذاری کنید. زیرا تمام مشوق‌ها و امکانات در این صندوق‌ها دیده شده است.

وی گفت: ساختارهایی شکل گرفته است‌ که به صورت قانونی با کارآفرینی مقابله می‌کنند. دانشگاه‌هایی تاسیس شدند که مناسب این حوزه نیستند. تمام این موارد باید تغییر کند. البته نمی‌توان به سرعت این کار را انجام داد و باید همه در یک جبهه با هم هماهنگ شوند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد