مسکن مازاد تولید نمی‌کنیم / احداث مسکن به شکل متقاضی‌محور

مسکن مازاد تولید نمی‌کنیم / احداث مسکن به شکل متقاضی‌محور

وزیر راه و شهرسازی گفت: در قالب طرح جهش تولید مسکن واحدهای مسکونی مازاد تولید نمی‌کنیم بلکه تقاضامحور این کار را انجام می‌دهیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، رستم قاسمی 29 مهر در دیدار با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: سفر ريیس‌جمهور با همراهی وزرا با هدف بررسی مشکلات و کاستی‌های استان‌ها انجام می‌شود که ما نیز قبل از ورود ريیس‌جمهور با حضور در استان اردبیل در بخش‌های زیرساختی به ویژه جاده، راه‌ آهن، فرودگاه و مسکن تلاش می‌کنیم تا خواسته‌ها و مطالبات مردم استان را به گوش هیيت دولت برسانیم.

وی تصریح کرد: در حوزه مسکن دولت اقدامات خوبی را در قالب طرح جهش تولید مسکن آغاز کرده تا با ابلاغ این مصوبه از سوی مجلس ما بتوانیم افراد واقعی را که نیاز به مسکن دارند، شناسایی و آنها را در چهار سال صاحب‌خانه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال اول با آغاز عملیات احداث دو میلیون واحد مسکن کار را شروع می‌کنیم چرا که دو سال احداث این واحدها به طور می‌انجامد و مابقی دو میلیون واحد را نیز در سال سوم دولت شروع خواهیم کرد.

قاسمی از پرداخت تسهیلات مسکن تا 400 میلیون تومان به گروه‌های مختلف و دهک‌های جامعه خبر داد و افزود: پرداخت این تسهیلات برای دهک‌های پایین با نرخ سود پنج و هفت درصد خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دولت مابه‌التفاوت این تسهیلات را پرداخت کرده و از لحاظ پروانه ساخت و سایر زیرساخت‌ها و مراحل آماده‌سازی از طرف متقاضیان پولی پرداخت نخواهد شد.

قاسمی ثبت‌نام متقاضیان را در سامانه ثمن یادآور شد و اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با تجربه موفق مسکن مهر ایرادات و اشکالات را رفع و مسکن را متقاضی‌محور بسازیم.

وی سهمیه استان اردبیل را در گام اول 40 هزار واحد اعلام کرد و ادامه داد: در گام بعدی نیز به تناسب تقاضایی که از سوی مردم انجام می‌شود، 40 هزار واحد دیگر نیز پیش‌بینی شده است.

منبع: ایسنا

مطالعه بیشتر: جاماندگان ثبت نام «جهش مسکن» چه کنند؟

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه بازار مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد