سهامداران بخوانند/ سرمایه‌گذاری روی کدام نمادها سودآور است؟

سهامداران بخوانند/ سرمایه‌گذاری روی کدام نمادها سودآور است؟

یک کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کند هفته آینده شاخص به محدوده یک میلیون و 530 هزار واحد برسد. اما در این شرایط سرمایه‌گذاری روی کدام نمادها سودآور است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس هفته گذشته در کانال یک میلیون و 484 هزار واحد به کار خود پایان داد. روند بازار سهام نشان می‌دهد حرکت کلی نمادهای بازار با توجه به اصلاح شدید قیمت و افزایش فروش شرکت‌ها در سال جاری آغاز شده است.

پیش‌بینی کارشناسان بازار سرمایه هم نشان می‌دهد اگر ابهامات سیاسی و اقتصادی تا حدی مشخص شود، شاخص کل بورس احتمالا تا پایان امسال به دو میلیون واحد برسد.

جواد فلاحیان، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند بازار شنبه 26 مرداد گفت: هفته آینده شاخص کل بورس به یک میلیون و 530 هزار واحد می‌تواند برسد. رسیدن به این محدوده با دشواری همراه است اما اگر این سقف شکسته شود شاخص به سمت محدوده‌های بالاتری حرکت می‌کند.

وی افزود: سال‌های گذشته رشد شاخص کد به کد بود اما امسال وضعیت بازار تغییر کرده است و صنابع مختلف در رشد شاخص تاثیرگذار هستند. وی در این باره تشریح کرد: در حال حاضر عمده سهم‌های بازار منفی هستند اما شاخص مثبت است.

فلاحیان می‌گوید: بازده شاخص بورس بیشتر از بازده سبد سهام سهامداران است و این موضوع نشان می‌دهد در حال حاضر شاخص‌سازی در بازار صورت گرفته است و نمادها رشدی نداشتند.

این کارشناس بازار همچنین اشاره به سرمایه‌گذاری در نمادهای کوچک بازار کرد و گفت: نقدینگی در یک سال گذشته از بازار خارج شده است و باید این نقدینگی با سرمایه‌گذاری در نمادهای کوچک به بازار تزریق شود. در حال حاضر اگر جریان نقدینگی یک نماد کوچک مناسب است و از وضعیت تکنیکال و بنیادی خوبی برخوردار است بهتر است سهامداران روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

وی در این باره افزود: در سال 98 نقدینگی و سرمایه‌گذاری در نمادهای کوچک منجر به رشد نمادهای بزرگ بازار شد. اگر در شرایط فعلی هم سرمایه‌ها به سمت این نمادها حرکت کنند، نمادهای بزرگ هم رشد خوبی را تجربه می‌کنند.

آخرین اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هرروز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد