سهام‌ها را در بورس بادکنکی باد کردند و با یک سوزن ترکید

سهام‌ها را در بورس بادکنکی باد کردند و با یک سوزن ترکید

محسن مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: معلوم بود سهام‌های خصوصی را بادکنکی باد می‌کنند، بعد با یک سوزن ترکید و مردم بدخت شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در برنامه با دوربین شبکه یک سیما به تشریح دیدگاه‌ها و برنامه خود پرداخت. محورهای سخنان مهرعلیزاده در برنامه با دوربین به شرح زیر است:

– سرمایه‌های سرگردان به جای اینکه به سمت مسکن و بازارهای دیگر برود، باید به سمت تولید حرکت کند.

– واردات بی‌رویه سبب شده سرمایه سرگردان و نقدینگی به سمت تولید نرود.

– 70 درصد شرکت‌های دولتی به اسم خصوصی‌سازی توسط نهادها و سازمان‌ها خریداری شدند و اکنون در اتاق بازرگانی می‌گویند خصوصی‌سازی نشده بلکه خصولتی شده است.

– تصمیم غلطی دولت در فرودین‌ سال گذشته اتخاذ کرد و سبب شد که سهام‌دارن حقوقی به بازار سرمایه آمدند و مردم سهام‌ها را خریدند و سهام‌ها نیز چندین برابر رشد کرد و مردم هم خوشحال بودند اما معلوم بود که این سهام‌ها بادکنکی باد می‌کنند بعد با یک سوزن ترکید و مردم بدخت شدند.

– دولت برای برای جبران این تصمیم اشتباه مجددا 200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی یعنی از جیب خود مردم برداشت. اگر بلد نیستید کنار بگذارید.

-این روزها شاهد قطعی برق هستیم، این خنده دار نیست؟ اگر زمان جنگ بود بله، ولی الان چه دلیلی دارد؟

– در زمان تحریم و نداری دلار، ارز 4200 تومانی به افرادی می‌‎دهیم که بخشی از آن را می‎‌خورند و با بقیه‌‎اش سنگ قبر، سنجاق قفلی و صلوات‎‌شمار وارد می‎‌کنند. والله در تاریخ به ما می‎خندند، می‎‌گویند یا خاين بودید یا عقل نداشتید.

-اولین و مهم ترین علت بروز فساد در جامعه رانت است و اگر رانت نباشد امکان فساد هم وجود ندارد. رانت‌های مختلفی در زمینه‌های اقتصادی، اعم از قیمت ارز، اطلاعات اقتصادی و امضاهای طلایی وجود دارد که باید از بین برود.

– خویشاوندسالاری و آقازادگی و سنگین بودن بروکراسی کشور از عوامل فساد هستند.

– مشکل دیگر این است که نظارت‌ها یا اعمال نمی‌شود و یا خود سیستم‌های نظارتی هم ممکن است آلوده شوند بنابراین باید رانت‌ها را از بین ببریم و با خویشاوندسالاری بی‌رحمانه برخورد کنیم.

– نام دولت من، دولت زندگی است. دولت من دولت ضد دولت مرگ، زور، فشار و تحمیل عقیده است. اگر مردم عزیز به من اعتماد کنید و رای بدهید تحت عنوان دولت سوم خاتمی همان وضعیت را بر می‌گردانیم منتها به روز خواهد بود. نباید نگاه امنیتی به قومیت‌ها داشته باشیم. میانگین سنی دولت من 45 سال خواهد بود و بیشتر از جوانان استفاده خواهم کرد.

منبع: فارس

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات 1400 پیگیری کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد