خبر بد برای سهامداران نماد «خودرو»

خبر بد برای سهامداران نماد «خودرو»

شرکت ایران‌خودرو اعلام کرده است که طی فعالیت 9 ماهه منتهی به 30 آذر 1399 به ازای هر سهم 380 ریال زیان شناسایی کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت ایران‌خودرو در این گزارش با اعلام زیان عملیاتی 77 هزار و 434 میلیارد ریالی و زیان خالص 114 هزار و 496 میلیارد ریالی به زیان انباشته 258 هزار و 833 میلیارد ریال رسید.

این شرکت در گزارش منتشر شده خود با شناسایی زیان، اعلام کرده است که نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل با رشد 43 درصدی زیان هرسهم مواجه شده و زیان هرسهم که در 9 ماهه سال گذشته 256ریال بوده به زیان 380 ریال رسیده است.

“خودرو” در تشریح اهداف خود اعلام کرد که با توجه به شرایط اقتصادی موجود درکشور، تغییرات نرخ نهاده‌های تولید احتمال تغییر ترکیب تولیدات و فروش محصولات تا پایان سال 99 وجود دارد. به جهت کنترل قیمت بازار، استفاده از روش طرح مشارکت در تولید، فروش تنظیم بازار و همچنین اختصاص روش‌های فروش به مشتریان نهایی و مصرف کنندگان واقعی از روش‌های موثر و پیش‌بینی شده در سال 99 است.

این شرکت درباره تکمیل طرح‌های توسعه‌ای خود اعلام کرده، درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها برای پایان سال 99 و سه ماهه ابتدای سال 1400 به صورت برآوردی است که متناسب با شرایط آتی احتمال تغییر وجود خواهد داشت.

با توجه به اینکه پایان سال مالی بسیاری از شرکت‌های فرعی و وابسته ایران‌خودرو 30 اسفند 1399 است، بنابراین در تاریخ تهیه این گزارش مبلغ 2500 میلیون به عنوان درآمد سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها شناسایی شده است.

مبلغ 18 میلیارد و 253 میلیارد ریال هزینه‌های مالی مربوط به سود مشارکت پیش‌فروش محصولات شرکت و مبلغ 401 میلیارد ریال مربوط به هزینه‌های مالی اوراق رهنی است.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

منبع: سنا

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد