مصرف برق استخراج بیت کوین در سال 2021 چقدر خواهد بود؟

مصرف برق استخراج بیت کوین در سال 2021 چقدر خواهد بود؟

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که انتظار می‌رود طی سال جاری 95.68 تریلیون وات ساعت برق برای استخراج بیت کوین در جهان مصرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج نشان می‌دهد که انتظار می‌رود، برای سال 2021 معادل 95.68 تریلیون وات ساعت برق در جهان برای استخراج بیت کوین مصرف شود. این میزان برق معادل کل برقی است که کشور فیلیپین در سال مصرف می‌شود.

بررسی‌ها حاکی از آن است که استخراج بیت کوین در سال 2020 معادل 67 تریلیون وات ساعت در جهان برق مصرف کرده که مصرف برق این فعالیت از ابتدای سال 2021 تاکنون از این رقم عبور کرده است.

نتایج یک مطالعه دیگر توسط موسسه ساینس دیرکت حاکی از آن است که ماینرهای بیت کوین از سخت افزارهای با طول عمر پایین استفاده می‌کنند که همین مسيله باعث بالا رفتن بیشتر اتلاف برق در این فرایند می‌شود.

ساینس دیرکت همچنین اعلام کرده که انتظار می‌رود، فعالیت‌های مرتبط با استخراج بیت کوین سالانه بیش از 64 هزار و 400 تن زباله الکترونیکی تولید کند. این زباله‌ها شامل تجهیزات رایانه‌ای و برقی است که دور ریخته می‌شوند.

به طور کلی بیش از یک دهم درصد زباله‌های الکترونیکی در سال 2021 مربوط به دورریزهای مرتبط با فعالیت‌های استخراج بیت کوین است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد