کدام بانک‌ها وام ودیعه مسکن می‌دهند؟

کدام بانک‌ها وام ودیعه مسکن می‌دهند؟

متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن با پیام اتمام اعتبار از سوی بانک‌ها در سامانه وزارت راه و شهرسازی مواجه شدند. کدام بانک‌‌ها وام ودیعه مسکن پرداخت می‌کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن طی سه روز گذشته پس از طی مراحل ثبت‌نام در سامانه وزارت راه و شهرسازی و رسیدن به مرحله انتخاب بانک با پیام اتمام اعتبار مواجه شدند. آنها می‌گویند که امکان تکمیل مراحل ثبت‌نام وام ودیعه وجود ندارد.

در این برخی از متقاضیان توانسته‌اند مدارک خود را برای دریافت وام ودیعه مسکن تکمیل و بانک مورد را انتخاب کنند اما؛ پس از مراجعه به بانک با اعلام کسری بودجه مواجه شده‌اند.

بانک‌ها به دلیل استفراض مستقیم و غیرمستقیم دولت، بدهی انباشته ارگان‌های دولتی با کسری بودجه مواجه‌اند که اثر کسری بودجه را می‌توان در عدم پرداخت وام‌ها و افزایش سود سپرده‌های بانکی دید.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که در حال حاضر بانک‌های کار آفرین، گردشگری، ملی، ملل، سپه، آینده، پارسیان، پاسارگاد، اقتصاد نوین، شهر، صادرات از جمله بانک‌هایی هستند که وام ودیعه پرداخت نمی‌کنند.

اما مستاجران می‌توانند با شرایط ویژه‌ای از چند بانک وام ودیعه بگیرند، براساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز تنها بانک‌های شهر، سامان و ملت بودجه محدودی برای پرداخت وام ودیعه مسکن دارند. شرط دریافت وام از این بانک‌ها این است که متقاضیان به صورت لحظه‌ای سامانه وزارت راه و شهرسازی را بررسی کنند.

اپراتور بانک سامان به تجارت‌نیوز می‌گوید: در حال حاضر بانک سامان بودجه بسیار کمی برای وام ودیعه مسکن دارد اما متقاضیان می‌توانند با بررسی روزانه و ساعتی سامانه وزارت راه و شهرسازی درخواست خود را ثبت کنند.

اپراتور بانک ملت می‌گوید: درحال حاضر بانک ملت بودجه اندکی برای پرداخت وام ودیعه مسکن دارد اما متقاضیان می‌توانند بررسی روزانه و ساعتی سامانه وزارت راه و شهرسازی درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

اپراتور بانک شهر در این باره به تجارت‌نیوز گفت: تنها راه دریافت وام ودیعه مسکن بررسی روزانه و ساعتی سایت وزارت راه و شهرسازی است و درحالت عادی با یک بار درخواست نباید انتظار تخصیص وام را داشت.

به گفته کارشناسان امور بانکی نبود بودجه مهم‌ترین معضل بانک‌ها است. مصوبه‌های دولت، کار بانک‌ها را برای پرداخت هرگونه وام سخت‌تر از گذشته کرده است.

مطالعه بیشتر: تخلف ادامه‌دار بانک‌ها در پرداخت وام/ «بودجه وام ودیعه مسکن تمام شد!»

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد