عملکرد محمد کبیری، معاونت امور تعاون وزارت کار قابل تقدیر است/ ثمره اعتماد به مدیران جوان و نخبه؛ تبدیل تهدید به فرصت است

عملکرد محمد کبیری، معاونت امور تعاون وزارت کار قابل تقدیر است/ ثمره اعتماد به مدیران جوان و نخبه؛ تبدیل تهدید به فرصت است

نایب ريیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از طرح های تامین مالی نوین مسکن گفت: اجرای دو طرح تامین مالی نوین مسکن...

به گزارش برنا، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نایب ريیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از طرح های تامین مالی نوین مسکن گفت: اجرای دو طرح تامین مالی نوین مسکن نشان می‌دهد هر زمانی که به جوانان نخبه و دانشمند اعتماد کنیم کمبودها و تحدید‌ها به فرصت تبدیل می شود و عملکرد آقای محمد کبیری در سمت معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه روح تعاون باعث ارتقای سطح تربیت جامعه می شود اظهار داشت: مهمترین بخشی که در حوزه تعاون نیاز به سرمایه گذاری دارد، آموزش و پروش و تعلیم و تربیت نسل آینده است.

وی در خصوص عدم موفقیت همکاری مراکز صنعتی و دانشگاه‎‌ها گفت: متاسفانه پژوهش‌هایی که در دانشگاه‌های کشور انجام می‌شود چندان در جهت رفع نیاز و مشکلات صنعت کشور نیست و باید در حضور تعاون پژوهش های در خصوص نحوه و علت موفقیت و شکست تعاونی‎ها صورت بگیرد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: تجربه‌های گذشته نشان می‌دهد در حوزه مسکن، تعاونی‌های مسکن مهر موفق نبودند و دولت وقت تصمیم گرفت قرارداد مستقم با انبوه سازان منعقد کند و تعاونی‌ها را دور بزنند. دولتی که زمانی زمینه ایجاد تعاونی ‌های مسکن مهر را ایجاد کرد از تصمیم خود برگشت و باید دلایل این تغییررویکرد مورد بررسی قرار بگیرد.

 وی تاکید کرد: عدم تامین مالی مناسب، انتخاب افراد ناشایست و عدم شفافیت و نظارت از جمله دلایلی است که موجب ناکارآمدی تعاونی‌های مسکن مهر در گذشته است که باید از آنها درس بگیریم.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی تمامی نظلام توزیع کشور بر اساس تعاونی ‌ها بود و بررسی نحوه عملکرد و دلایل حذف این تعاونی ها می تواند به نحوه کارکرد بهتر بخش تعاون کمک کند. توسعه تعاون، توسعه اعتماد است و باید شبکه‌ای نگاه کنیم، در این راستا مرکز نوآوری توسعه تعاون اقدام خوبی است که موجب ارتباط بخش تعاون با دانشگاه می‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد