اعتراض تعدادی از کارکنان تابعه وزارت نفت نسبت به عدم اجرای ماده 10 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت

اعتراض تعدادی از کارکنان تابعه وزارت نفت نسبت به عدم اجرای ماده 10 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت

ایلنا: جمعی از کارکنان تابعه وزارت نفت نسبت به عدم اجرای ماده 10 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و پرداخت حقوق و مزایای خود اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا، مدت‌ها است که برخی کارکنان تابعه وزارت نفت نسبت به عدم اجرای ماده 10 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و پرداخت حقوق و مزایای خود اعتراض دارند. قانونی که بنا به گفته مقامات مسيول تاکنون در هیچ‌یک از شرکت‌ها اجرایی نشده است.

پیگیری خبرنگار نفت حاکی است، این اعتراضات صنفی بوده و کارکنان شرکت‌ها از سال‌های گذشته نیز نسبت به این موضوع معترض بوده‌ و پیگیر این مطالبه قانونی خود بوده‌اند.

در ماده 10 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت که در تاریخ نوزدهم اردیبهشت ماه سال 91 به تصویب رسیده، آمده است: نظام‌های اداری و استخدامی و پرداخت حقوق و مزایای آن دسته از کارکنان شرکت‌های تابعه وزارت نفت که در واحدهای عملیاتی و تخصصی شاغل هستند با رویکرد تقویت رقابت‌پذیری و سرعت بخشیدن به بهره‌برداری از میادین مشترک و حفظ نیروی انسانی متخصص تابع آیین‌نامه خاصی است که بدون الزام به رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه و با پیشنهاد وزارت نفت و تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ريیس‌جمهور تهیه می‌شود و حداکثر ظرف شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب ريیس‌جمهور می‌رسد.

از این رو، طبق این تاکید قانونی قرار شد تا اصلاح روند پرداخت‌ حقوق و مزایا به کارکنان مناطق عملیاتی با تصویب آیین‌نامه‌ای، به اجرا برسد. پیرو آن در تاریخ چهارم آذرماه سال 94، آیین نامه نظام‌های اداری و استخدامی کارکنان صنعت نفت به تایید ريیس‌جمهور رسیده و جهت اجرا به وزارت نفت ابلاغ شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد