پیش‌بینی بورس 24 خرداد / بورس مثبت می‌شود؟

پیش‌بینی بورس 24 خرداد / بورس مثبت می‌شود؟

بسیاری از کارشناسان بازار معتقدند در بیشتر بازارها روند رکودی حاکم شده است. اما معضل اساسی بازار سرمایه علاوه بر رکود، تحرکات منفی است که در نتیجه اقدامات نادرست دولت و نهاد ناظر در بازار ایجاد شده است و تنها راهکار، به نظر تغییر سیاست‌های وضع شده و الزام دولت نسبت به عدم دخالت در بورس است

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار در هفته جاری روند منفی را گذرانده است امروز هم ارزش معاملات به کمتر از 3 هزار میلیارد تومان رسید. در حال حاضر تنها ابهام سیاسی که بازار و روند آن را تحت تاثیر خودش قرار داده، طولانی شدن مذاکرات برجام و مشخص نبودن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در کشور است و به عقیده بسیاری از کارشناسان تا رفع نشدن این مسايل به ثبات اقتصادی و در نتیجه به تعادل در بازار سرمایه نخواهیم رسید.

بسیاری از کارشناسان بازار معتقدند در بیشتر بازارها روند رکودی حاکم شده است. اما معضل اساسی بازار سرمایه علاوه بر رکود، تحرکات منفی است که در نتیجه اقدامات نادرست دولت و نهاد ناظر در بازار ایجاد شده است و تنها راهکار، به نظر تغییر سیاست‌های وضع شده و الزام دولت نسبت به عدم دخالت در بورس است تا با شکل‌گیری این تمهیدات روند بازار به مدار تعادل برگردد و ضرر و زیان‌های سهامداران خرد در نتیجه قفل شدن صف‌های فروش در بازار جبران شود.

در هفته جاری برخلاف انتظار کارشناسان مبنی بر صعود و رشد برخی از نمادها و گروه‌ها اما عمده سهم‌ها منفی بودند و تا امروز (23 خرداد) روند بازار و ارزش معاملات تغییری نکرده است.

مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بورس تا امروز منفی پیش رفته است و به نظر می‌رسد تا اواخر هفته هم به همین صورت باشد اما در روزهای آخر معاملات روند بازار تغییر خواهد کرد و با توجه به شواهد موجود روند مثبت‌تری را نسبت به روزهای قبل داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در بخش دیگری از گفته‌هایش درباره گروه‌ها و نمادهای پیش‌رو در بازار گفت: در حال حاضر در بازار گروه پیش‌رو با معاملات روان و متعادلی نداریم و فقط تک سهم‌های محدودی به تعادل می‌رسند.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد