تمام کارشناسان می‌گویند بورس رشد می‌کند

تمام کارشناسان می‌گویند بورس رشد می‌کند

ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به عنوان ريیس سازمان بورس نمی‌توانم بگویم بازار رشد خواهد کرد، اما خوشحالم که تمام کارشناسان و فعالان و مدیران این بخش معتقدند که بورس روند رو به رشدی را خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدعلی دهقان دهنوی، ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار در برنامه رونمایی از معاملات اوراق آتی نقره و عرضه سنگ آهن گفت: ما باید از ادبیات سیاسی دوری و از طریق علمی بازار را هدایت کنیم، اکنون 62 میلیون سهامدار در بازار سرمایه حضور دارند و مسيولان خودشان را در رابطه با سهامداران مسيول می‌دانند.

او بیان کرد: بازار سرمایه یک محل تخصصی است به همین سبب ما باید از روش سنتی عبور و ابزار‌هایی را تقویت کنیم تا ریسک کمتر شود.

دهقان دهنوی گفت: سرمایه گذاری در بازار سرمایه در اقتصاد کشور سبب افزایش تولید و شفافیت می‌شود.

ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از مجلس توقع داریم فرمولی ارايه دهد تا دیگر در صنایع مختلف شاهد دگرگونی‌ها نباشیم.

او بیان کرد: ظرفیت‌های بازار سرمایه بسیار زیاد است و ما در ابعاد دیگر این بازار نتوانستیم پیشرفت کنیم به طور مثال بورس کالا می‌توان اقدامات خوبی انجام داد.

دهقان دهنوی گفت: درست است که امروز قرار که اوراق آتی سکه در بورس کالا معامله شود اما باید نتیجه آن را در صنعت صنعت نقره رصد کنیم.

او بیان کرد: در بازار اوراق بهادار نیاز به توسعه داریم، نهاد‌های مالی ما اگر در گذشته 2یا 3 میلیون خدمات ارايه می کردند اکنون تعدادشان چند برابر شده است نا گفته نماند که تعداد شرکت‌های تامین سرمایه ما بسیار کم است.

ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: من به شرکت‌های تامین سرمایه اعلام کرده‌ایم که به سمت شرکت‌های تولیدی بروند.

دهقان دهنوی گفت: ما در سازمان بورس با تمام قوا روی بازار نظارت می‌کنیم اما این کار صدرصد نیست و در دنیا شاهد هستیم که کشف تخلفات بیشتر از سمت مردم انجام می شود.

او بیان کرد: فضای بازار سرمایه برای سهامدارانی که می‌خواهند از روش درست سرمایه گذاری کنند، آرام است.

دهقان دهنوی گفت: نیرو‌های انسانی و سیستم‌های نظارتی باید افزایش یابد تا عمق بازار افزایش پیدا کند.

او بیان کرد: قرار است برای سهامداران خرد کانونی را تعیین کنیم تا در رابطه با تصمیم هایی که برای حمایت از سهامداران خرد گرفته می شود، مشارکت کنند.مصوبه اخیر شورای عالی بورس مبنی بر حمایت از سهامدارانی که پرتفوی کمتر از 10 میلیون تومان دارند همان اوراق اختیار فروش تبعی است. این اوراق روی یک سهم منتشر می‌شود، اما این بار قرار شد روی یک پرتفو صورت بگیرد.

ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تقاضای ما از مجلس شورای اسلامی این است که در بحث خرید و فروش رمز ارزها ورود پیدا کنند، این امر تخلف بوده و کانالی است که منجر به خروج سرمایه از کشور می‌شود. نوسانی که در بازار سرمایه ایجاد شد در سایر بازارها هم بود اما بازارهای موازی بورس پس از اصلاح بازگشتند اما بورس نه. باید اعتماد را به سهامداران بازگردانیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد