تارا وارد بازار آزاد شد / اختلاف قیمت 400 میلیونی تارا در بازار

تارا وارد بازار آزاد شد / اختلاف قیمت 400 میلیونی تارا در بازار

فروش خودروی تارا به بازار آزاد هم رسید. آن هم با قیمت‌های کاملا متفاوت و با اختلاف بسیار زیاد. عاملی که نشان می‌دهد قیمت بازار آزاد خودروی تارا هنوز مشخص نشده است. اما قیمت تارا در بازار آزاد چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، سال گذشته اولین مرحله پیش‌‌فروش خودروی تارا انجام شد و شهریور امسال اولین گروه این خودرو به خریداران آن تحویل داده شد. حالا از هفته گذشته تاکنون پای خودروی تارا به سایت‌های خرید و فروش باز شده است.

آنگونه که برخی از رسانه‌ها گزارش داده‌اند، قیمت خودروی تارا دنده دستی در بازار آزاد حدود 350 تا 400 میلیون تومان است. این در حالی است که قیمت کارخانه خودرو تارا 290 میلیون تومان است. اما قیمت بازار آزاد تارا دنده‌ای متفاوت است. از 890 تا 400 میلیون تومان!

 

قیمت بازار آزاد تارا دنده‌ای

اما قیمت تارا دنده‌ای در سایت‌های خرید و فروش قابل توجه است. در برخی از آگهی‌ها قیمت تارا دنده‌ای 400 میلیون تومان عنوان شده است و در آگهی دیگر 890 میلیون تومان! این دو آگهی در سایت دیوار و تنها با فاصله پنج ساعت درج شده است. البته خودروی تارای 400 میلیون تومانی 12 کیلومتر کار کرده است و خودروی تارای 890 میلیون تومانی صفر است.

البته به نظر نمی‌رسد کاکرد 12 کیلومتری دلیل افت 400 میلیونی قیمت تارا باشد. چون آگهی‌های دیگری هم در سایت دیوار وجود دارد که قیمت خودرو تارای صفر دنده‌ای را 620 یا 630 میلیون تومان اعلام کرده است. در آگهی دیگری قیمت تارا صفر دنده‌ای 500 میلیون است و فرد دیگری خودروی صفر کیلومتر تارا را 420 میلیون تومان آگهی کرده است.

بر این اساس به نظر می‌رسد بازار هنوز به توافق جدی درباره قیمت خودروی تارا نرسیده است.

اما قیمت کارخانه خودرو تارا چقدر است؟ تیرماه امسال ایران خودرو قیمت خودرو تارا دنده‌ای را اعلام کرد. بر اساس اعلام این شرکت قیمت کارخانه تارا دنده‌ای 290 میلیون و 472 هزار تومان اعلام شد. البته این قیمت تنها برای مشتریانی بود که در حواله‌های آنها سود مشارکت اعلام نشده و تنها باید در هنگام صدور دعوتنامه، الباقی وجه را بدون کسورات بپردازند.

قیمت بازار آزاد تارا دستی

در برخی از آگهی‌ها قیمت تارا دستی 350 تا 400 میلیون تومان عنوان شده است. قیمتی که نشان می‌دهد احتمالا قیمت تارا در بازار آزاد هم‌قیمت خودروی شاهین است. البته برخی معتقدند احتمالا این قیمت با افزایش عرضه تارا به بازار آزاد، کمی تعدیل می‌شود و قیمت تارا دستی کاهش پیدا می‌کند.

مطالعه بیشتر: اولین واکنش قیمت خودرو به آزادسازی واردات / قیمت پراید چقدر شد؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد