چرا فروش داخلی این پتروشیمی در بهمن 99، 113 درصد رشد کرد؟

چرا فروش داخلی این پتروشیمی در بهمن 99، 113 درصد رشد کرد؟

گزارش فعالیت ماهانه دوره یک ماهه منتهی به 30 بهمن ماه سال جاری شصفها به تازگی منتشر شد. گزارشی که نشان می‌دهد میزان فروش داخلی شصفها در بهمن 99 در مقایسه با بهمن 98 رشد 113 درصدی داشته است.

گزارش فعالیت ماهانه دوره یک ماهه منتهی به 30 بهمن ماه سال جاری شصفها به تازگی بر روی سایت کدال قرار گرفته است که این گزارش می‌تواند حاوی نکات مهمی حداقل برای سهامداران این نماد باشد.

به گزارش نبض بورس، بررسی گزارش فعالیت ماهانه بهمن ماه پتروشیمی اصفهان بیانگر آن است که شصفها در بهمن ماه توانسته است محصولاتی، چون بنزن، تولوين، انیدرید فتالیک، پارازایلین، مخلوط زایلین و رافینیت را به فروش داخلی برساند.

رشد 113 درصدی فروش داخلی

مجموع میزان فروش داخلی شصفها در بهمن ماه 99 حدود 141.5 میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که میزان فروش داخلی شصفها در مدت مشابه سال گذشته 66.4 میلیارد تومان بوده است. مقایسه این دو رقم بیانگر آن است که میزان فروش داخلی شصفها در بهمن ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 113 درصدی داشته است.

 
بیشترین میزان فروش داخلی متعلق به بنزن بود

بررسی‌ها نشان می‌دهد که 141.5 میلیارد تومان میزان فروش داخلی شصفها، 59.2 میلیارد تومان مربوط به فروش محصول بنزن بوده است. یعنی حدود 42 درصد کل فروش داخلی شصفها مربوط به فروش کالای بنزن بوده است.

علت رشد 113 درصدی میزان فروش داخلی شصفها در مقایسه با بهمن ماه 98 چیست؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که عمده‌ترین دلیل این رشد میزان فروش داخلی، افزایش نرخ فروش بوده است. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که فروش بنزن در بهمن ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری را داشته است. در حالی که شصفها در بهمن ماه سال گذشته 650 تن بنزن به فروش رسانده است این رقم در بهمن ماه سال جاری به 3568 تن رسیده است. یعنی میزان فروش داخلی بنزن در بهمن ماه سال جاری در مقایسه با بهمن ماه سال گذشته رشد تقریبا 6 برابری داشته است. همچنین میزان فروش دیگر محصول شصفها یعنی مخلوط زایلین در بهمن ماه سال گذشته تنها 105 تن بوده است که این رقم در سال جاری به 653 تن افزایش یافته است.

فروش صادراتی شصفها چگونه بوده است؟

شصفها در بهمن ماه محصولاتی، چون ارتوزایلین، رافینیت، مخلوط زایلین، پارازیلین، انیدرید فتالیک و تولوين را صادر کرده است و از صادرات این محصولات بیش از 275 میلیارد تومان در بهمن ماه سال جاری درآمد کسب کند که 136 میلیارد تومان از این مقدار مربوط به فروش پارازیلین بوده است.

همچنین در 11 ماهه سال 99 میزان فروش صادراتی شصفها 624.5 میلیارد تومان بوده است که مقایسه این دو رقم با یکدیگر ما را به این نتیجه خواهد رساند که تقریبا 44 درصد فروش صادراتی شصفها در بهمن ماه رخ داده است.

عملکرد فروش یازده ماهه چگونه بوده است؟

در مجموع در 11 ماهه سال جاری شصفها به میزان 1609 میلیارد تومان محصول خود را به فروش رسانده است. این در حالی است که در سال گذشته در 11 ماه شصفها تنها 1095 میلیارد تومان محصول خود را به فروش رسانده بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد