استخراج قانونی ارز مجازی از ابتدای مهر

استخراج قانونی ارز مجازی از ابتدای مهر

مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از آغاز فعالیت قانونی دارندگان دستگاه رمزارز از ابتدای مهر خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، "مصطفی رجبی مشهدی" افزود: : فعالیت قانونی دارندگان دستگاه رمزارز که از وزارت صمت دارای مجوز و خرید انشعاب از شرکت های توزیع برق منطقه ای هستند، از ابتدای مهر امسال آغاز شده است.
 
او گفت: برق مورد نیاز این فعالان مجاز تامین شده است، تا کنون 300 مگاوات انشعاب خریداری شده که تا این لحظه حدود 240 مگاوات در مدار فعالیت و بهره برداری قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: 219 هزار دستگاه غیر مجاز رمزارز شناسایی شده که برای تامین مصرف برق آن نیاز به یک نیروگاه هزار مگاواتی است.

رجبی مشهدی گفت: مسیر کشف همچنان ادامه دارد و از هموطنان می‌خواهیم تا در زمینه کشف به همکاری خود با صنعت برق ادامه دهند تا با جمع آوری بیشتر دستگاه‌های غیرمجاز، از فشاری که بر شبکه برق کشور وارد می‌شود کاسته و در پی آن امکان تامین برق برای سایر مشترکان به شکل مطلوب تری فراهم شود.

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز است. رمز ارز نوعی دارایی دیجیتال است که به طور غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج رمز ارز‌ها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود 300 مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از 35 هزار واحد مسکونی در یک روز است.

به استناد تخمین مراجع بین المللی (Cambridge، 2021) در حال حاضر متوسط مصرف برق سالانه کل شبکه جهانی بیت کوین حدود 96 میلیارد کیلووات ساعت برآورد می‌شود که این مقدار از مصرف سالانه برق در کشور‌هایی مانند بلژیک، فنلاند و اتریش بیشتر است.

روز‌های گذشته نیز شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد: مهم‌ترین راهکار از بین بردن پدیده‌های شومی مانند استخراج غیرمجاز رمز ارز یا قاچاق سوخت در کشور، آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی است تا به طور عملی امکان سوءاستفاده از تفاوت قیمت این حامل‌ها در داخل و خارج از کشور از افراد گرفته شود.
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد