تحلیل نماد فملی | در جا زدن برای یک صعود خوب؟

تحلیل نماد فملی | در جا زدن برای یک صعود خوب؟

فملی بین قیمت امروز تا ناحیه بعدی 20 درصد مثبت نوسان می‌تواند عاید سهامداران کند و سپس دوباره در این ناحیه در جازده و برای رسیدن به سقف تاریخی آماده شود.

به گزارش نبض بورس؛ فملی یکی از نماد‌های بزرگ و شاخص ساز و بنیادی بازار سرمایه است، این نماد در صورتمالی سه ماهه توانسته است با افزایش 64 درصدی درآمد‌های عملیاتی همراه باشد، اما نکته منفی در گزارش فملی هزینه‌های عملیاتی این نماد بوده که با افزایش 152 درصدی همراه شده و باعث کاهش حاشیه سود ناخالص و خالص این نماد شده است.

سود پایه هر سهم نیز نسبت به سال قبل با کاهش 33 درصد همراه است، در کل گزارش سه ماهه این نماد جالب نبوده و این نماد نتوانسته توقع سهامداران را برآورده کند.

گزارش سه ماهه این نماد خوب نیست، اما این نماد همچنان یکی از بهترین شرکت‌های بازار سرمایه است که می‌تواند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد، اما این گزارش شاید سبب شود اصلاح و نوسان این نماد چندین ماه بیشتر افزایش یابد.

تحلیل تکنیکال
فملی در تایم فریم ماهانه همواره به یک ناحیه حمایتی قوی واکنش مثبت نشان داده در تایم فریم ماهانه نمی‌توان رد پای دقیقی از این ناحیه حمایتی یافت و برای مشخص شدن وضعیت آن یک تایم فریم جلوتر را بررسی می‌کنیم


در تایم فریم هفتگی وضعیت دقیق این ناحیه حمایتی یا در جریان سفارشات، ftr را می‌بینیم:

هر زمان که به ناحیه حمایتی یا همان ftr رسیده به سمت بالا واکنش مثبت نشان داده است.

طبق تصویر زیر، اما قیمت بالای ftr قوی یک ftr دیگر کوچکتر ساخته است که این ftr هم همانند پایینی حمایت کننده قیمت یا به تعبیر دیگر به بال پرتاب کننده است و وظیفه آن رساندن قیمت به ناحیه بالاتر است.

حال بین قیمت امروز تا ناحیه بعدی 20 درصد مثبت نوسان می‌تواند عاید سهامداران کند و سپس دوباره در این ناحیه در جازده و برای رسیدن به سقف تاریخی آماده شود.

تحلیل تابلوخوانی

57 درصد سهامداران عمده این نماد حقوقی بوده و جزيیات معاملات حقیقی و حقوقی برابر است با:

در محدوده منفی
خرید حقیقی: 6.9 M سهم
سرانه: 6 میلیون تومان
فروش حقیقی: 14.1 M سهم
سرانه: 20 میلیون تومان
خرید حقوقی: 7.3 M سهم
فروش حقوقی: 198 هزار سهم

در محدوده مثبت
خرید حقیقی: 10 M سهم
سرانه: 7 میلیون تومان
فروش حقیقی: 16 M سهم
- سرانه: 13 میلیون تومان
خرید حقوقی: 6.6 M سهم
فروش حقوقی: 541 هزار سهم

این نماد شاهد حجم و ارزش معاملات بالایی نیست اما قطعا بعد از رسیدن بازار به تعادل یک صعود خوب برای سهامداران خود بدهکار است و باید دید تردیدهای بازار چه زمانی امکان این کار را به این نماد می دهد؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد