جزيیات جریمه و تشویق مصرف کنندگان گاز

جزيیات جریمه و تشویق مصرف کنندگان گاز

مشترکانی که 5 روز متوالی 30 درصد میزان مصرف گاز خود را کاهش دهند، معادل 10 درصد در گاز بهای همان دوره برای آن‌ها تخفیف قايل میشویم.

به گزارش تجارت‌نیوز، فلاحتیان، معاون برنامه ریزی وزارت نفت در یک برنامه تلوزیونی بیان کرد: حداکثر ظرفیت تولید گاز بالغ بر 840 میلیون متر مکعب در روز است و مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به مرز 540 میلیون متر مکعب رسیده و این به این معناست که اگر برودت هوا بیشتر شود و افراد رفتار مصرفی خود را در محل کار، زندگی، کسب و کار تغییر ندهند، با کمبود گاز مواجه می‌شویم؛ که این موضوع بر تولید برق نیز تاثیر منفی دارد.

معاون برنامه ریزی وزارت نفت گفت: تعرفه گاز مصرفی سه دهک اول که شامل 76 دگازرصد از مشترکان هستند، هیچ تغییری نمی‌کند و مبنای تعرفه آن‌ها تعرفه‌ سال 94 است. تعرفه مشترکانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی هستند، صفر است.

وزارت نفت در تعرفه جدید خود، برای هر مشترک گازی که نسبت به مصرف سال گذشته‌ خود یک درصد صرفه جویی کند، معادل 3 درصد تا سقف 45 درصد گازبها برای او تخفیف قايل خواهد شد و مشترکانی که در دهک 4 تا 12 هستند اگر صرفه جویی نکنند به تبع آن مشمول افزایش تعرفه خواهند شد و به ازای هر پلکان حدود 40 درصد تعرفه آن‌ها افزایش می‌یابد. البته مشترکانی که 5 روز متوالی 30 درصد میزان مصرف خود را کاهش دهند، معادل 10 درصد در گازبهای همان دوره برای آن‌ها تخفیف قايل می‌شویم.

روز گذشته، اوجی وزیر نفت از آغاز طرح جریمه و تشویق مصرف‌کنندگان گازی از اول آذرماه خبر داده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالعه بیشتر: هشدار شرکت گاز به 13 میلیون مشترک

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد