سهامداران بخوانند / 6 خبر مهم برای بورس

سهامداران بخوانند / 6 خبر مهم برای بورس

در ادامه روند پرنوسان بازار سهام، شاخص کل دیروز مجددا کانال یک میلیون 300 هزار واحدی را پس گرفت. با توجه به این شرایط بازار امروز تحت تاثیر چه اخباری کار خود را آغاز می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در ادامه روند پرنوسان بازار سهام، شاخص کل دیروز مجددا کانال یک میلیون 300 هزار واحدی را پس گرفت. با این حال به نظر نمی‌رسد این روند صعودی پایدار باشد و کارشناسان معتقدند تا زمانی که اعتماد به صورت عملی به بازار برنگردد وضعیت نوسانی ادامه خواهد داشت. با توجه به این شرایط بازار امروز تحت تاثیر چه اخباری کار خود را آغاز می‌کند؟

محسن رضایی، معاون اقتصادی ريیس‌جمهور اعلام کرد، رقم یارانه‌ها از دی ماه دو برابر می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها و برآورد‌ها به طور مثال یک خانوار چهار نفره رقمی معادل 800 هزار تومان نقد و کالا یارانه دریافت خواهند کرد.

سید مهدی پارچینی، سرپرست مدیریت نظارت بر بورس‌ها گفت: در حال حاضر پس از سفارش‌گذاری و انجام تخلفاتی چون رنج و غیره، برخورد ناظر با تخلفات صورت می‌گیرد ولی ان‌شاءالله در نظر داریم نظارت پیشینی محقق بشود، یعنی قبل از رسیدن سفارشات خاص به هسته معاملات این نوع سفارشات شناسایی و برخورد صورت خواهد گرفت.

سید رضا فاطمی امین در مراسم آیین راه اندازی معاملات آتی مس و گواهی سپرده مس و میلگرد در بورس کالا گفت: ابزارهای مالی بورس کالا به سیاست‌گذار برای تنظیم‌گری بازار، قدرت می‌دهد.

سرپرست فرابورس ایران گفت روز گذشته 118 همت اوراق بدهی در عملیات بازار باز بین بانک مرکزی و بانک‌های کشور معامله شد ولی هیچ عرضه اوراقی در فرابورس انجام نشده است.

معاون پذیرش فرابورس در خصوص پذیره‌نویسی های اخیر گفت: پذیره‌نویسی شرکت‌های بیمه‌ پردیس، بیمه زندگی کاریزما، بیمه هوشمند فردا و بیمه اتکایی تهران رواک به این دلیل انجام شد که با توجه به مجوز صادره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار این شرکت ها فقط تا هفته اول دی ماه برای انجام پذیره‌نویسی مهلت داشتند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی: مانع‌زدایی از تولید با قدرت ادامه خواهد داشت. با وجود تمام مشکلات و سنگ‌اندازی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، دولت مصر است تا در فضایی برابر صدای بخش خصوصی را بشنود و خواسته‌های آنها را به مرحله اجرا برساند.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد