مزیت‌های صندوق‌های بخشی بازار سرمایه چیست؟

مزیت‌های صندوق‌های بخشی بازار سرمایه چیست؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های بخشی گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که تمایل به سرمایه گذاری در یک صنعت خاص را دارند.

آقای کوروش آسایش گفت: در خصوص صندوق‌های بخشی در ابتدا باید به این مورد اشاره کرد که این صندوق‌ها را نباید با صندوق‌های سرمایه گذاری چند بخشی اشتباه گرفت و این دو کاملا باید یکدیگر متفاوت هستند.

او گفت: صندوق‌های بخشی یعنی یک صندوق سرمایه گذاری اعلام می‌کند که در یک صنعت خاص فعالیت خواهد کرد و عمده منابع خود را بر روی آن صنعت سرمایه گذاری می‌کند. این صندوق‌ها نیز باید حداقل حدود 70 درصد از دارایی خود را برای سرمایه گذاری بر روی صنعت خاص مطرح شده صرف کنند.

او می‌گوید: این صندوق‌ها به دو صورت قابل معامله و صدور ابطالی می‌توانند تاسیس شوند.در کل این صندوق‌ها سبب تنوع بخشی به ابزار‌های سرمایه گذاری به شکل غیر مستقیم می‌شوند و عمق بازار سرمایه ما را افزایش می‌دهند همچنین این صندوق‌ها گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که تمایل به سرمایه گذاری در یک صنعت خاص را دارند.

او گفت:نکته قابل ذکر دیگر این که این صندوق‌ها می‌تواند از صنایع خودشان در هنگام نیاز حمایت کنند و به این شکل به صنایع و در مجموع کل بازار کمک خواهند کرد. در نهایت این صندوق‌ها می‌تواند برای صنایع مختلف به ویژه صنایع سود آور ایجاد شوند.

پیش از این ريیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفته بود در حال حاضر امکان احداث صندوق‌های بخشی در صنعت فلزات اساسی و محصولات شیمیایی مهیا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد