گزارش روزانه صندوق های ETF (17خرداد1400) / معاملات 460میلیارد تومانی پالایش رشد چشمگیری به همراه نداشت

گزارش روزانه صندوق های ETF (17خرداد1400) / معاملات 460میلیارد تومانی پالایش رشد چشمگیری به همراه نداشت

در بورس امروز 218میلیارد تومان دارا یکم و 460میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و 755میلیارد تومان رسید و مازاد...

اقتصاد آنلاین امیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش 460میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل سه میلیارد تومان واحدهای صندوق هستی‌بخش آگاه (آگاس) را از حقوقی‌ها خریدند (31درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) را به ارزش 70میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (38درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری سپهر اندیشه نوین (صنوین) رشد 2.3درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق گروه زعفران سحرخیز (سحرخیز) با زیان 0.7درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (8.5درصد) در رابطه با صندوق خاتم ایساتیس پویا (خاتم) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 678میلیارد تومان معامله شدند یعنی 39درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود هزار و 481میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (0.4درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای مفید (عیار) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و 755میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی 140میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود سه هزار و 510میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی 105میلیارد تومان بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد