پیش‌بینی بازارهای دلار و طلا / نگاهی به بازارهای مالی 28 فروردین 1401

پیش‌بینی بازارهای دلار و طلا / نگاهی به بازارهای مالی 28 فروردین 1401

قیمت دلار، طلا و سکه امروز 28 فروردین 1401 با توجه به روند برجام همچنان افزایشی است. شاخص بورس نیز امروز صعودی بود و بارشدی هفت هزار واحدی به سطح یک میلیون و 475 هزار واحد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، وضعیت قیمت دلار نشان‌دهنده این است که باتوجه به روند برجام تلاش‌های دولت مبنی بر ایجاد جو روانی مثبت کارآمد نبوده و مسیر این ارز همچنان رو به بالا است. قیمت طلا و سکه داخلی نیز به تبع قیمت دلار که اهرم مهمی محسوب می‌شود، افزایشی است. از آنسو بورس امروز با رشد هفت هزار واحدی به سطح یک میلیون و 475 هزار واحد رسید.

پیش‌بینی بیت‌کوین

برخی از کارشناسان خارجی عقیده دارند بیت‌کوین هفته آینده را هم در محدوده 39 هزار و 500 تا 41 هزار دلار حرکت می‌کند. گاوهای بیت‌کوین چند باری به مقاومت 42 هزار دلار حمله کردند اما تقاضا اصلا جوابگوی عرضه در محدوده مقاومت نیست.

واگرایی و هم‌گرایی میانگین متحرک‌های مکدی سیگنالی ندارد و حالی مماس به خود گرفته است و این سیگنالی برای بازار نیست. اما شاخص مقاومت نسبی در میانه کانال خود قرار دارد و این محدوده هم مقاومتی برای این شاخص محسوب می‌شود. MFI هم دقیقا مانند شاخص مقاومت نسبی در میانه کانال خود قرار دارد. کندل‌ها در نمودار چهار ساعته بیت‌کوین در میانه کانال بولینگرباند قرار دارند.

اگر سناریو نزولی محتمل باشد محدوده‌های حمایت به ترتیب 37 هزار دلار، 34 هزار دلار و 32 هزار دلار هستند. اما اگر سناریو صعودی محتمل باشد محدوده‌های مقاومت به ترتیب 42 هزار دلار، 47 هزار دلار و 50 هزار دلار هستند.

پیش‌بینی بورس

بورس امروز حرکت نوسانی داشت و در نهایت با رشد هفت هزار واحدی به سطح یک میلیون و 475 هزار واحد رسید.

نیما میرزایی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: یش‌بینی می‌شود بازار فردا شروع مثبتی داشته باشد. اما احتمالا شاهد عرضه‌های مجدد در نیمه دوم خواهیم بود.

وی توضیح می‌دهد: بورس پس از رشدی که در هفته‌های گذشته داشت در مقطع کنونی فاز نوسانی را تجربه می‌کند. پیش‌بینی می‌شود این روند طی روزهای آینده نیز ادامه‌دار باشد.

وی اضافه می‌کند: با توجه به افزایش نسبی ارزش معاملات بورس، شرایط کنونی احتمالا تداوم داشته باشد و شاهد دست به دست شدن سهام میان سهامداران باشیم.

میرزایی اظهار می‌کند: سازمان بورس در راستای کاراتر شدن بازار طی هفته‌های اخیر تصمیمات خوبی اتخاذ کرده است. از جمله آنها می‌توان به پرداخت سود الکترونیکی مجامع اشاره کرد. پیش‌بینی می‌شود سهامداران خرد با انگیزه بیشتری به مجامع بروند.

وی ادامه می‌دهد: دیگر تصمیم مثبت سازمان، افزایش گام‌به‌گام دامنه نوسان بود که از روز دوشنبه در بازار اول بورس و فرابورس به مثبت و منفی شش درصد خواهد رسید. انتظار ایجاد شوک در بازار و به وجود آمدن صفوف خرید و فروش کمی دور از ذهن است. در کنار افزایش دامنه نوسان، بازارگردانی هم تقویت شده و با توجه به روند بازار، انتظار ایجاد صف‌های خرید و فروش سنگین را ندارم.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان می‌گوید: با وجود این تغییر خاصی در بورس ایجاد نمی‌شود. بورس روند مناسبی دارد و با افزایش پیاپی دامنه نوسان، شاهد کاراتر شدن بازار، نقدشوندگی بیشتر و کاهش هیجان در بازار باشیم.

پیش‌بینی طلا

برزو حق‌شناس در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: دلار مسیری صعودی را طی می‌کند و خبرهایی که از برجام نیز به گوش می‌رسد خبرهای خوبی نیست. از آن سمت دولت سعی کرده با یکسری خبرسازی مبنی بر آزادسازی دارایی‌ها بازار را پایین نگه دارد که باتوجه به تورم موجود عملی نخواهد بود.

او ادامه داد: بنابراین به‌طور کلی باتوجه به روند برجام دلار در مسیری صعودی قرار دارد و به تبع آن طلا نیز افزایش می‌یابد. البته دیگر اهرم قیمت طلا، یعنی انس جهانی نیز افزایشی است او این نشان می‌دهد در 6 ماه اول سال سرمایه‌گذاری روی طلا بهتر از دلار است.

پیش‌بینی دلار

مجتبی دیبا، دیگر کارشناس مالی درمورد بازار دلار گفت: با توجه به حذف ارز 4200 تومانی و شوک ناشی از آن در جامعه شاهد بودیم دلار تا 28 هزار تومان هم رشد کرد. البته حرکت‌هایی که ما در این دوران از جانب دلار خواهیم دید خیلی پایه و بنیان محکمی ندارد و فعلا می‌توانیم سقف 32 تا 33 را برای آن درنظر بگیریم.

او ادامه داد: به‌طور کلی از میزان تورم و حجم نقدینگی انتظار می‌رود که بازه رفتاری بین 32 تا 25 هزار تومان را می‌توانیم مدت‌ها برای دلار شاهد باشیم.

دیبا بیان کرد: اگر از لحاظ تکنیکال بخواهیم بررسی کنیم محدوه 28/600 تا 28/200 یک منطقه مقاومتی پیش رو برای دلار است. برای شکستن این محدوده فرآیند شکستی باید اتفاق بیفتد که فعلا این فرآیند را کامل نکرده است.

دیبا درمورد سقف قیمتی دلار گفت: اما خبر بدی که در این میان وجود دارد وقتی چسبندگی قیمتی به این سطح به این معنی است که شکست این طرح در دوران بعدی آسان‌تر می‌شود و اگر از 26/600 بالاتر رود باید انتظار بالا رفتن تا 32 و 33 را نیز داشته باشیم.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد