مدیر با سابقه بازار سرمایه به کارگزاری ملل پویا رفت

مدیر با سابقه بازار سرمایه به کارگزاری ملل پویا رفت

مدیرعامل جدید کارگزاری ملل پویا انتخاب شد .

به گزارش بورس نیوز، مدیر سابق نظارت بر کارگزاران و نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس به عنوان مدیرعامل کارگزاری ملل پویا انتخاب شد .

آخرین تحولات مدیریتی در شرکت‌های کارگزاری نشان می‌دهد ایوب باقرتبار به عنوان مدیرعامل جدید کارگزاری ملل پویا انتخاب شده است.

براساس این گزارش، وی مدیر اسبق نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز بود که بعد از استعفاء از سازمان بورس در سال 93 به گروه مالی سپهر صادرات رفت و تا سال 96 معاون امور شرکت‌ها این شرکت بود و سپس معاون امور سرمایه گذاری و مجامع در شرکت بورسی تایدواترخاورمیانه شد.

در طول مدیریت این مدیر با سابقه بورس و سازمان، تعداد شرکت‌های کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار از حدود 60 شرکت کارگزاری در سال 83 به حدود 120 شرکت کارگزاری در سال 88 افزایش یافت و معاملات بر خط گروهی (online Trading) آغاز شد.

همچنین در طول دوران مسيولیت باقرتبار در مدیریت نظارت بر نهاد‌های مالی، در توسعه نهاد‌های مالی جدید نقش اجرایی ویژه‌ای داشت و رشد تعداد صندوق‌های سرمایه گذاری، شرکت‌های تامین سرمایه و شروع کار شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری، سبدگردان و پردازش اطلاعات مالی نیز در این دوره اتفاق افتاد.

باقرتبار گفت: گروه ملل، مجموعه بزرگ مالی است که با محوریت موسسه مالی و اعتباری ملل در بازار پول و سرمایه فعالیت دارد و با برنامه ریزی دقیق، ضمن پذیرش به عنوان بانک، در حال احراز شرایط اعلامی بانک مرکزی است. گروه مالی ملل هم که در بالاسر موسسه مالی و اعتباری ملل تشکیل شده، با اخذ مجوزات لازم از مقامات ناظر در حال توسعه نهاد‌ها مالی موجود و تاسیس نهاد مالی جدید است.

کارگزاری ملل پویا (عمران فارس سابق) هم در سال 84 تاسیس شده و در بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، بورس کالای ایران و بورس انرژی فعال است و علاوه بر دفتر مرکزی شرکت در تهران، یک شعبه در پونک تهران و دارای شعباتی در شیراز، مشهد، اصفهان و قم است.

موسسه اعتباری ملل در سال گذشته برای کمک به بازار سرمایه، انجام ثبت نام سجامی سهامداران بورس را در کلیه شعب خود فعال کرد و هنوز هم ادامه دارد و کلیه سهامداران بالفعل و بالقوه برای تکمیل سجام خود و یا دریافت کد بورسی و سجامی شدن، می‌توانند به شعبه موسسه اعتباری ملل نیز مراجعه کنند.

کارگزاری ملل پویا حدود دو درصد از سهم بازار صنعت کارگزاری را بر عهده داشته و در نظر دارد با توسعه نرم افزاری و گسترش معامله بر خط و سرمایه گذاری جدید در این حوزه، سهم بازار خود را افزایش دهد.

توسعه بخش پذیرش شرکت‌ها در بورس و فرابورس و همچنین توسعه معاملات آتی در بورس کالا نیز از برنامه‌های کوتاه مدت شرکت کارگزاری است.


  • بیشتر بخوانید:
عوامل نوسان بازار سرمایه/آمارهای عرضه سهام عدالت شفاف نیست

آخرین اخبار بورس و اقتصاد