بازگشت رونق دادوستد به بورس مازندران

بازگشت رونق دادوستد به بورس مازندران

مازندران ساری - ایرنا - بازار بورس مازندران که هفته‌های اخیر افت و خیزهای فراوانی را تجربه کرد، طی هفته جاری با رشد 40 درصدی ارزش معاملات سهام ، جان دوباره گرفت و کارنامه بهمن ماه 99 را با رونق داد و ستد بست.

به گزارش ایرنا ، بازار سرمایه مازندران نخستین هفته بهمن ماه امسال را با معامله یکهزار و 709 میلیارد ریال سهام که کاهش 31 درصدی نسبت به آخرین هفته ماه دی داشت آغاز و کاهش 45 هزار واحدی شاخص کل را هم تجربه کرده بود.

افت و خیز های بازار سهام تا هفته گذشته نیز ادامه داشت به گونه ای که در چهار روز کاری هفته پیش و با یک روز کمتر به دلیل تعطیلات دهه فجر، تنها یک هزار و 527 میلیارد ریال سهام در بازار سرمایه مازندران داد و ستد شد ، اما هفته جاری همزمان با جابه جایی شاخص قیمت به سمت افزایش ، فعالان بازار بورس استان ارزش معاملاتی هفتگی را به 2 هزار و 138 میلیارد ریال رساندند و افزایش 40 درصدی را رقم زدند.

همچنین طی هفته جاری 169 میلیون و 492 هزار و 372 سهم در تالار های بازار بورس مازندران داد ستد شد که تقریبا نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشت و فقط حدود 6 میلیون سهم بیشتر معامله شد.

این هفته شرکت های سرمایه گذاری بیشترین سهم را در معاملات بازار بورس مازندران داشتند و سهام شرکت صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان در بالای جدول معاملات قرار گرفت. پس از آن هم به ترتیب سهام شرکت های فولاد خوزستان ، ایران خودرو و صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند نیز بیشترین ارزش معاملاتی هفته را به خود اختصاص دادند.

افزایش ارزش معاملاتی بازار سرمایه مازندران با افزایش شاخص قیمت بازار نیز همراه بود و این هفته شاخص بازار برای دومین هفته متولالی رشد 1.9 درصدی داشت.

این هفته شاخص قیمت با رشد 23 هزار و 979 واحدی مجموع پنج روز کاری در آخرین ساعت به پله یک میلیون و 238 هزار و 395 واحدی رسید. 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد