فیدلیتی به بازار نرسیده گران شد / افزایش قیمت 10 درصدی در 4 ماه

فیدلیتی به بازار نرسیده گران شد / افزایش قیمت 10 درصدی در 4 ماه

قیمت خودرو فیدلیتی در طرح فروش فوری مهر ماه در حالی 735میلیون تومان اعلام شده که این نرخ در خرداد ماه امسال 65 میلیون تومان ارزان‌تر وبد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت کارخانه فیدلیتی در خرداد 1400 بین 655 تا 670 میلیون تومان بود. اما در شهریور ماه این گروه خودروسازی قیمت جدید فیدلیتی را اعلام کرد.

براساس اعلام گروه بهمن، قیمت خودروی فیدلیتی 5 نفره در شهریور ماه 712 میلیون تومان و فیدلیتی 7 نفره 725 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود. اما حالا در طرح فروش فوری مهرماه، قیمت قطعی فیدلیتی 735 میلیون تومان است که نشان از افزایش قیمت مجدد این خودرو دارد. علت چیست؟

مدیر عامل شرکت بهمن موتور در این مورد گفته است: افزایش قیمت خودرو فیدلیتی ناشی از هزینه‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در دنیا است که از ابتدای سال جاری با کاهش بحران کرونا در کشورهای صنعتی و افزایش تقاضای حمل‌ونقل اتفاق افتاد و کمبود کانتینر حمل بار در جهان باعث شده که خطوط کشتیرانی‌های داخلی و خارجی افزایش سنگین در قیمت حمل‌ونقل اعمال کنند. این افزایش بیش از 100 درصد در هزینه حمل‌ونقل از بنادر اصلی چین صورت پذیرفته است.

آن طور که این شرکت گزارش داده، محمد ضرابیان تصریح کرد: هزینه حمل یک کانتینر از مبدا بنادر اصلی چین به بنادر ایران تا قبل از این افزایش قیمت ها، حدود 3800 دلار برای کانتینر 40 فوت HQ بوده که هم اکنون به بیش از 8800 دلار افزایش یافته است، در واقع افزایش قیمت فیدلیتی فقط به دلیل بالارفتن هزینه حمل‌ونقل بین‌المللی است و تغییرات این هزینه در قیمت اعلامی فعلی به ناچار لحاظ شده است. مانند همیشه شرکت بهمن موتور در تلاش است تا به منصفانه‌ترین قیمت، خودروهای خود را عرضه کند.

مطالعه بیشتر: قیمت فیدلیتی در کارخانه چقدر است؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد