روسیه تهدید به قطع گاز هلند کرد

روسیه تهدید به قطع گاز هلند کرد

ایلنا: شرکت بزرگ انرژی روسیه گازپروم اکسپورت روز دوشنبه اعلام کرد که عرضه گاز به شرکت هلندی GasTerra را از 31 می به دلیل عدم پرداخت برای تحویل در آوریل و امتناع از...
به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ شرکت بزرگ انرژی روسیه گازپروم اکسپورت روز دوشنبه اعلام کرد که عرضه گاز به شرکت هلندی GasTerra را از 31 می به دلیل عدم پرداخت برای تحویل در آوریل و امتناع از پرداخت به روبل متوقف می‌کند.

این شرکت روسی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تا پایان روز کاری در 30 می (مهلت پرداخت مقرر در قرارداد)، گازپروم اکسپورت برای تامین گاز در ماه آوریل از GasTerra پرداختی دریافت نکرده است. در همین راستا، گازپروم اکسپورت به گازترا از تعلیق عرضه گاز از تاریخ 31 می 2022 تا زمان پرداخت طبق روال تعیین شده توسط فوق‌الذکر اطلاع داد.»

این شرکت هلندی پیشتر به گازپروم اکسپورت اطلاع داده بود که قصد ندارد برای تامین گاز به روبل پرداخت کند و دلیل آن نیز عدم نقض تحریم‌های غرب است.

طرح پرداخت جدید مسکو از خریداران گاز کشورهای «غیر دوست» که روسیه را تحریم کرده‌اند می‌خواهد در گازپروم‌بانک حساب باز کنند. سپس آنها می‌توانند وجوهی را به واحد پول مورد نظر خود سپرده گذاری کنند که بانک آن را به روبل تبدیل کرده و به تامین کننده منتقل می‌کند.

گازپروم اخیرا صادرات گاز به بلغارستان، لهستان و فنلاند را به دلیل امتناع آنها از اجرای این قانون، متوقف کرده است. دانمارک نیز پس از رد تقاضای پرداخت روبل روسیه با کاهش عرضه مواجه است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد