60 ثانیه با بازارهای مالی امروز / پایان بازارهای امروز به چه صورت بود؟ + ویديو

60 ثانیه با بازارهای مالی امروز / پایان بازارهای امروز به چه صورت بود؟ + ویديو

در بازارهای مالی امروز روند صعودی در بیش‌تر شاخص‌ها دیده شد. بیت‌کوین حدود چهار صد رشد داشت و همچنین قیمت دلار و قیمت طلا افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بخش زیادی از بازارهای مالی امروز شاهد روند صعودب شاخص‌ها و قیمت‌ها بودیم. بیت‌کوین و اتریوم در24 ساعت گذشته رشد کردند و قیمت دلار نسبت به آخرین روز کاری افزایش داشت.

شاخص بورس امروز روند نزولی خود را ادامه داد. امروز در دومین روز معاملاتی شاخص کل بورس باز هم با اصلاح و افت رو به رو شد. کارشناسان بازار سرمایه مهم‌ترین دلیل ریزش‌های اخیر بازار را دخالت‌های دولت در قیمت‌گذاری محصولات صنایع مختلف و انتشار اوراق بدهی بیان کرده‌اند. به عقیده کارشناسان تا زمانی که ابهامات و برنامه‌های دولت مشخص نشود روند بازار سرمایه هم تغییری نمی‌کند.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‎‌بینی بازار فردا به تجارت‌نیوز گفت: بازار فردا به نسبت امروز بهتر خواهد بود. از دلایل مهمی که در ریزش بازار سهام در این روزها نقش مهمی را داشته است طول کشیدن مذاکرات برجام بوده است.

مطالعه بیشتر: دستکاری شاخص با عرضه اولیه / با این شرایط رشد شاخص بورس امکان ندارد

این روزها پیش‌بینی‌های عجولانه در بازار رمزارزها زیاد است. مثلا یکی براساس آخرین محدوده فیبوناچی ادعا می‌کند بیت‌کوین 300 هزار دلار می‌شود اما به نظر می‌رسد هدف اصلی بازار به سمت 100 هزار دلار است.

بسیاری از کارشناسان هم عقیده دارند بیت‌کوین در سال 2022 به 100 هزار دلار می‌رسد.

در نمودار چهار ساعته بیت‌کوین شاخص مقاومت نسبی در نیمه بالایی کانال نوسان دارد و اندیکاتو MFI هم میان محدوده خنثی و اشباع خرید در حرکت است.

اندیکاتور مکدی در محدوده قیمتی 61 هزار دلار سیگنال خرید صادر کرده است و احتمالا بازار فعلا روندی صعودی دارد.

مطالعه بیشتر: آینده بیت‌کوین چه می‌شود؟ / رشد 2 درصدی بازار رمزارزها

اونس جهانی طلا در یک هفته گذشته حدود 30 دلار افزایش قیمت داشته است و روند نوسانی_صعودی قیمت دلار موجب افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است. قیمت سکه در بازار آزاد در محدوده 11 میلیون و 900 هزار تومان نرخ گذاری شده است و قیمت طلا به یک میلیون و 170 هزار تومان رسیده است.

محمد کشتی‌آرای، نایب ريیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به افزایش اونس جهانی طلا در هفته گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در یک هفته گذشته اونس جهانی طلا حدود 30 دلار افزایش داشته است و قیمت دلار روند نسبتا صعودی را پشت سر گذاشته است و همین عوامل موجب افزایش قیمت طلا و سکه شد.

در ویديو زیر تغییرات قیمت‌ها و شاخص‌های بازارهای مالی در 24 ساعت گذشته و یا نسبت به آخرین روز کاری را مشاهده می‌کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد