نرخ هر اونس طلا باز کاهش یافت

نرخ هر اونس طلا باز کاهش یافت

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز گذشته با 0.71 درصد کاهش به 1845 دلار و 74 سنت رسید.

به گزارش بورس نیوز، به دنبال اظهارات یک مقام ارشد فدرال رزرو که خواستار انقباضی شدن سریعتر سیاست پولی شد و تقویت دلار قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت و به پایین‌ترین رقم یک هفته گذشته رسید.


  • بیشتربخوانید:  قیمت طلا کمی افزایش یافت

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز گذشته با 0.71 درصد کاهش به 1845 دلار و 74 سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه فوریه با 0.52 درصد کاهش به 1854 دلار و 30 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار دیروز در برابر سبد ارز‌های رقیب نیم درصد افزایش داشت و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارز‌های دیگر استفاده می‌کنند.

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا در این باره گفت: «پس از برخی اظهارات مقام‌های فدرال رزرو در خصوص ضرورت سرعت بخشیدن به انقباضی شدن سیاست‌های پولی که سبب تقویت ارزش دلار شد قیمت طلا رو به کاهش گذاشته است.»

وی افزود: «تورم و اظهارات مقام‌های فدرال رزرو عوامل اصلی در تعیین جهت حرکت قیمت طلا هستند و در حال حاضر تجار باید منتظر بمانند و ببینند طی چند هفته آینده چه اتفاق می‌افتد.»

کریستوفر والر از مقام‌های ارشد فدرال رزرو گفت، بانک مرکزی آمریکا باید روند کاهش خرید اوراق قرضه را سرعت ببخشد تا زمینه را برای افزایش نرخ بهره فراهم سازد.

طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است، زیرا چنین افزایشی سبب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می‌شود.

پس از انتشار خبر‌هایی در مورد اینکه اتریش بار دیگر مقررات قرنطینه را برای مقابله با موج جدید شیوع کرونا به اجرا می‌گذارد و همچین احتمال اتخاذ رویکرد مشابه از سوی آلمان بازار‌های بورس شاهد افت شاخص‌ها بودند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد