سهامداران بانک دی بخوانند | چرا بانک دی بازگشایی نمی شود؟ | صدای سهامدار

سهامداران بانک دی بخوانند | چرا بانک دی بازگشایی نمی شود؟ | صدای سهامدار

معاملات سهام بانک دی از اواخر مهرماه 1400 متوقف شد و این نماد تا به امروز بازگشایی نشده است. سهامداران این نماد بار‌ها با پیام‌هایی که ارسال کردند خواستار پیگیری آخرین خبر‌ها از بازگشایی این نماد شدند و خبرنگار نبض بورس این موضوع را از فرابورس پیگیری کرد.

به گزارش نبض بورس، نماد بانک دی از 28 مهر 1400 تاکنون بسته است و نزدیک به هفت ماه از بسته بودن این نماد می‌گذرد. در ابتدا این نماد به دلیل برگزاری مجمع متوقف گردید؛ مجمعی که با تنش‌هایی همراه بود. این نماد 1 آبان مطابق با اطلاعیه منتشره در تارنمای کدال، به علت عدم رعایت معیار‌های پذیرش یا الزامات افشا تعلیق شد. همچنین 2 بهمن ماه مجددا اطلاعیه تعلیق این نماد بر روی سایت کدال منتشر گردید.

دوباره در تاریخ 16 بهمن ماه نماد دی اطلاعیه‌ای را در سامانه کدال منتشر نمود که با توجه به عدم رعایت دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان، شرکت فرابورس ایران، طی نامه شماره 828842 مورخ 1400/09/17 ضرورت رعایت موارد فوق ظرف مهلت 2 ماه را به شرکت تاکید نمود. با توجه به نامه واصله از شرکت مهلت مذکور به مدت 1 ماه دیگر تا تاریخ 1400/12/15 تمدید شده بود.

در 16 اسفندماه، مطابق با اطلاعیه منتشره در تارنمای کدال، به علت عدم رعایت معیار‌های پذیرش یا الزامات افشا توسط شرکت بانک دی، مجددا این نماد تعلیق شد و بانک دی که از 28 مهرماه تاکنون تعلیق بود، یک ماه دیگر این تعلیق تمدید شد.

تعلیق طولانی بانک دی باعث شد تا سهامداران این نماد در تماس با صدای سهامدار نبض بورس بارها و بارها خواستار پیگیری آخرین وضعیت بانک دی باشند. خبرنگار نبض بورس هم آخرین وضعیت بازگشایی این نماد را از مسيولین فرابورس پیگیری کرد. 

مسيولین فرابورس اعلام کردند که عمده دلیل عدم بازگشایی این نماد عدم ارايه صورت های مالی توسط بانک دی است. همچنین دلیل عدم ارايه صورت های مالی نیز عدم تایید توسط بانک مرکزی اعلام شد. گفتنی است پیگیری ها در نهایت به این نتیجه رسید که قرار است به زودی یک شفاف سازی بر روی سامانه کدال درباره وضعیت بانک دی قرار گیرد. 

باید منتظر ماند و دید که شفاف سازی که قرار است بر روی کدال قرار گیرد در چه زمینه ای است. همچنین خبرنگار نبض بورس پیگیر آخرین وضعیت صورت های مالی این بانک از مسيولین آن خواهد بود و متعاقبا این مسيله اطلاع رسانی خواهد شد. 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد